אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אידן נ' "קרנית" קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

אידן נ' "קרנית" קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

תאריך פרסום : 03/02/2011 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום הרצליה
37522-07-10
01/02/2011
בפני השופט:
חנה קלוגמן

- נגד -
התובע:
דורית אידן
הנתבע:
"קרנית" קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

החלטה

1. בהתייחס לבקשות למתן צווים-

א. מתייתר הצורך למתו צווים לצבא מאחר שהובהר שהתובעת לא שרתה בצבא.

ב. לאור הסכמתו העקרונית של ב"כ התובעת למתן צווים למשרד החינוך יינתנו הצווים לאחר שב"כ הנתבעת יגיש בקשה בה יפורטו בתי הספר הרלוונטיים.

ג. ניתן בזה צו למשרד הרווחה אשר ייחתם בהחלטה נפרדת . ב"כ הנתבעת יעביר כל חומר שיקבל במסגרת איסוף החומר במלואו לידי ב"כ התובעת.

2. מינוי מומחים –

התביעה מתיחסת לשתי תאונות דרכים שלטענת התובעת נפגעה בהם בעת היותה ילדה , האחת כאשר היתה בגיל 12 והשניה בגיל 13. לטענת ב"כ התובעת הפציעות שנפצעה התובעת בתאונות אלו במיוחד בתאונה השניה גרמו לה לנזקים ארוכי טווח הן בתחום הפיזיולוגי והן בתחום הנפשי. לטענת ב"כ התובעת הנזק הנפשי שנגרם לתובעת גרם גם לתופעות פיזיולוגיות רפואיות שנוצרו כתוצאה מהטראומה והפחדים שנגרמו לתובעת כתוצאה מהתאונות.

אין ספק שהתובעת הציגה ראשית ראיה לקיומם של הבעיות הרפואיות הפיזיולוגיות שנטענו על ידה והשאלה העיקרית היא הקשר הסיבתי בין אותן בעיות לתאונות וכן הקשר הסיבתי בין חלק מהבעיות הרפואיות למצב נפשי שנוצר כטראומה מהתאונה אם אכן גרמה התאונה גם לנזק נפשי.

מאחר ומדובר בתובעת שהיתה קטינה במועד אירוע התאונות הרי שיש קושי מסוים גם בקבלת פרטים או עדות לגבי מצבה הרפואי והרגשותיה במועד התאונה.

בנסיבות אלו, אני קובעת שיש צורך במינוי מומחים כפי שיפורט להלן ואשר לגבי חוות הדעת אשר לא יקבעו אחוזי נכות יקוזז שכר המומחה ששולם בגינם מהסכום שיפסק לתובעת כפיצוי בגין הנזק שנגרם לה בשתי התאונות.

1. בית המשפט ימנה נפרולוג , החלטה על המינוי תשלח לצדדים. היה ולא תוגש כל התנגדות ע"י מי מהצדדים ישלח כתב המינוי לאחר 7 ימים למומחה. הנפרולוג יתייחס לקשר הסיבתי שבין מצבה הרפואי של התובעת בתחומו לתאונות שעברה בהיותה ילדה, כולל התייחסות הסתברותית ספציפית למקרה הנדון.

2. התובעת תודיע תוך 30 יום אם עומדת היא על מינוי אורטופד אשר גם אם ימונה ימומן בשלב ראשון ע"י התובעת והיה ויקבעו אחוזי נכות תשפה הנתבעת את התובעת בגין תשלום שכר טרחת המומחה . במידה ויבקש ב"כ התובעת למנות מומחה אורטופדי יהיה זה ד"ר צ'צ'יק אהרון מרחוב ארלוזורוב 10 רמת גן.

3. אמנם לא הוצג חומר רפואי המעיד על פניה לפסיכיאטר או לקופת חולים בבקשה להפניה לפסיכיאטר אך מאחר ומדובר בילדה בעת קרות התאונה אשר אולי לא היתה מודעת לנזקים שנגרמו לה בוודאי שלא היתה מודעת לדרך הטיפול בהם , אני רואה בראשית ראיה הנדרשת לצורך מינוי מומחה את התגברות המחלות האחרות אשר היו לתובעת ואשר מוכרות גם כמחלות הנובעות ממצבים של טראומה או מתח נפשי כמו מחלת העור ממנה סובלת התובעת .

כמו כן פגיעה בשתי תאונות דרכים של ילדה בגיל ההתבגרות בהחלט יכולה להשאיר טראומה שמן הראוי שתבדק במיוחד כאשר מדובר כאמור בתובעת שהיתה במועד התאונה קטינה.

לאור האמור לעיל אני ממנה את ד"ר בלומנזון רחל מרחוב בלוך 13.1 גבעתיים טלפון 036721723.

המומחית תחווה דעתה לגבי הקשר הסיבתי בין התפרצות או החמרה מחלת הפסירואזיס ומחלת האסטמה כתוצאה מהנזק הנפשי שנגרם לתובעת, אם נגרם נזק שכזה כתוצאה מהתאונות, דהיינו תתייחס המומחית לקשר הסיבתי שבין התאונות התופעות הפיזיולוגיות והמצב הנפשי של התובעת.

המינויים ישלחו למומחים ע"י בית המשפט תוך ציון המועדים בהם על הצדדים להגיש את החומר למומחים כך שהתובע יעשה זאת תוך 30 יום והנתבעת תוך 60 יום לאחר מכן וזאת בכפוף לכך שב"כ התובעת יעביר לב"כ הנתבעת תוך 7 ימים את התשובות לשאלון.

האמור לעיל הינו הדדי.

קד"מ נוסף ביום 30.6.11 בשעה 9:30.

ת.פ. לענין המומחה האורטופדי 5.3.11

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ