אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איגמה ניהול ומסחר בע"מ נ' פורסייט

איגמה ניהול ומסחר בע"מ נ' פורסייט

תאריך פרסום : 31/12/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום עכו
27100-08-11
26/12/2011
בפני השופט:
אברהים בולוס

- נגד -
התובע:
איגמה ניהול ומסחר בע"מ
הנתבע:
אליורס פורסייט

החלטה

1. לפני בקשה לביטול פסק דין.

2. עסקינן בתביעה שטרית שהגישה התובעת (להלן: המבקשת) נגד הנתבע (להלן: המשיב), ביחס לשטר חוב על סך של 10,000 ₪ מיום 5.6.09.

3. המשיב הגיש התנגדות לביצוע שטר, אשר נתקבלה בהחלטתה של כב' הרשמת דנה עופר מיום 11.9.11. במסגרת אותה החלטה ניתנה למשיב רשות להתגונן, ונקבע כי על המבקשת להגיש תצהיר מטעמה, וכן לשלם את הפרשי אגרה.

4. ועוד, בהחלטתי מיום 11.9.11 , קבעתי שעל המבקשת לשלם את הפרש האגרה תוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה, כן הוספתי כי ככל שהפרש האגרה לא ישולם כנדרש, תימחק התביעה ללא כל הודעה נוספת ותיק ההוצל"פ ייסגר.

5. על אף שניתנה למבקשת שהות מספקת לתשלום הפרש האגרה כנדרש על פי התקנות, הדבר לא נעשה על ידה. לפיכך, ביום 9.11.11, ניתן על ידי פסק דין המורה על מחיקת התביעה ועל סגירת תיק ההוצל"פ (להלן: פסק הדין).

6. בעקבות כך, הגישה המבקשת את בקשתה דנן, בה היא עותרת לביטול פסק הדין. לטענתה , סיבת המחדל לאי תשלום הפרש האגרה נעוצה בטעות אנוש של בא כוחה של המבקשת, אשר שהה בחופשה במהלך התקופה שבין חודש 9.2011 ועד תחילת חודש 11.2011, ונשמט עניין זה מתשומת לבו.

7. המשיב מתנגד לבקשה . לטענתו, יש לדחות את הבקשה היות ולא נתמכה בתצהיר לאימות העובדות הנטענות בה. נטען עוד, שהמבקשת לא נתנה הסבר מניח את הדעת לסיבת המחדל.

8. אקדים ואומר כי, לבקשה לא צורף תצהיר, כמתחייב על פי התקנות, לתמיכה בטענות העובדתיות המפורטות בה.

9. יתרה מכך, על הצדדים ועל באי כוחם לפעול בהתאם למועד שנקבע על ידי בית המשפט. צד אשר סבור כי יתקשה לקיים את ההחלטה במועד שנקצב לכך, הדרך סלולה בפניו לפנות לבית המשפט בבקשה להארכת מועד, אך בודאי אין הוא רשאי להתעלם.

10. במקרה דנן, המבקשת התעלמה באופן בוטה מהחלטותיו השונות של בית משפט זה, וניצלה לרעה את ההליך המשפטי. היא עשתה דין לעצמה, לא שילמה את הפרש האגרה ולא טרחה להגיש תצהיר מטעמה.התנהלותה של המבקשת גרמה לבזבוז זמנו של הצד שכנגד ושל בית המשפט.

11. עם זאת, כדי לא לנעול את שערי בית המשפט בפני המבקשת, ולפנים משורת הדין, אני בדעה שנכון להורות על ביטול פסק הדין מיום 9.11.11. אולם, זאת בכפוף לתשלום הפרש האגרה ותשלום הוצאות בסך של 400 ₪ לטובת אוצר המדינה, וכן לתשלום הוצאות הבקשה למשיב בסך של 400 ₪.

הסכומים ישולמו תוך 15 יום מהיום, ועם תשלומם פס"ד יבוטל.

המזכירות תשלח החלטתי זו לצדדים.

ניתנה היום, ל' כסלו תשע"ב, 26 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ