מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אגמי ואח' נ' חברת אשת טורס - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

אגמי ואח' נ' חברת אשת טורס

תאריך פרסום : 30/09/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
38666-01-11
26/09/2011
בפני השופט:
שולמית דותן

- נגד -
התובע:
1. שלומית אגמי
2. שולה גאולה

הנתבע:
חברת אשת טורס
פסק-דין

פסק דין

1.   לפני שתי תביעות של ארבעה תובעים שיצאו, ביחד עם קבוצה נוספת של אנשים, לטיול מאורגן בן שבוע ימים, שארגנה הנתבעת, חברת אשת טורס. לטענת התובעים, ארגון הטיול וניהולו על ידי הנתבעת היו לקויים וכושלים בצורה קיצונית, והנאתם ממנו נפגמה לחלוטין, ולכן הם עותרים לקבלת פיצוי כספי.

מטעמי נוחות, החלטתי לדון בשתי התביעות במאוחד, שכן מדובר באותו טיול ובאותה מערכת עובדתית.

2.   התובעות בתיק 38666-01-11, שלומית אגמי ושולמית גאולה, שהן קרובות משפחה (גיסות), הזמינו באמצעות הנתבעת טיול מאורגן לפריז, בריסל ואמסטרדם, בין התאריכים 3.8.10 ו-10.8.10. התובעות יצאו לטיול עם בנותיהן, ושילמו עבורו סך של 4,200 דולר (על פי חישוב, כ-16,200 ש"ח). התובעים בתיק 38647-01-11, עליזה ורפאל חג'אג', יצאו עם ילדיהם לאותו טיול ממש, ושילמו עבורו 16,386 ₪.

טענות התובעים

3.   התובעים טוענים, כי מספר אתרים שהובטחו בתכנית הטיול היו חסרים, מרכיבים אחרים היו לקויים בצורה קיצונית ואחרים היו שונים בצורה מהותית מכפי שהוצג להם בתכנית. כמו כן, הם טוענים, כי ארגון הטיול היה לקוי, ולכן נפגמה לחלוטין הנאתם מהטיול.

4.   במכתבים שכתבו התובעים ואשר צורפו לכתבי התביעה פירטו באריכות את טענותיהם:

א.  בראש ובראשונה מלינים התובעים על רמת ההדרכה של הטיול ועל היחסים בין המדריך, מר אמנון ליבנה, לבין הקבוצה ועל היחסים בינו לבין נהג האוטובוס שנשכר להסיע את הקבוצה במהלך הטיול.

לטענת התובעים, במהלך הטיול שררה אוירה של מתח ואי-אמון בין הקבוצה לליבנה, ליבנה לא הקשיב לרחשי לבם של חברי הקבוצה וההדרכה באתרים היתה שטחית.

התובעים טוענים, כי לכל אורך הטיול ליבנה לא היה מצויד במכשיר טלפון נייד, דבר שהקשה מאוד על התקשורת בינו לבין הקבוצה ולבין נהג האוטובוס. כמו כן, הם טוענים, כי ליבנה נהג לשנות את לוח הזמנים של הקבוצה משעה לשעה, מבלי להודיע על כך לכל חברי הקבוצה, וכתוצאה מכך, לא פעם אירע שחברי הקבוצה הגיעו בזמנים שונים לנקודות איסוף שונות.

עוד טוענים התובעים, כי ליבנה גילה חוסר בקיאות והתמצאות בערים ובאתרים שבהם ביקרו, ולא ידע לספק הסברים לשאלות פשוטות שנשאל על ידי חברי הקבוצה.

ב.  התובעים טוענים כי תכנון לקוי של הנתבעת והתרשלות של ליבנה בניהול הטיול, גרמו להם להפסיד להם שעות טיול רבות וכתוצאה מכך לא ביקרו במספר אתרים שנכללו בתכנית הטיול והובטחו לקבוצה. התובעים ציינו מספר אירועים:

מסלול הטיול שונה מיד עם תחילתו, כאשר כבר ביום הראשון הודיע ליבנה לחברי הקבוצה, כי הוחלט לשנות את סדר הימים של הטיול. כתוצאה מכך, השהות בפאריז התקצרה בצורה משמעותית והתובעים נאלצו לוותר על האפשרות לבקר באתרים מרכזיים בעיר, כגון מוזיאון הלובר ומגדל אייפל.

הם הוסיפו כי הקבוצה הגיעה לשדה התעופה דה-גול בפאריז בבוקר יום 3.8.10, לאחר טיסת לילה, אך עקב תיאום לקוי בין ליבנה לבין נהג האוטובוס שנשכר להסיע את הקבוצה בכל ימי הטיול, לא התייצב נהג האוטובוס במקום ובזמן שנקבעו, וכתוצאה מכך נאלצו חברי הקבוצה להמתין עם מזוודותיהם בטרמינל במשך מספר שעות.

בהמשך אותו יום, תעה ליבנה במשך מספר שעות בחיפוש אחר המלון שבו השתכנו, והוביל אחריו את חברי הקבוצה לשוטטות חסרת תכלית ברחובות פאריז.

באחד מימי הטיול הגיעה הקבוצה לבית אנה פרנק באמסטרדם באיחור ניכר ביחס לשעת הכניסה שנקבעה עם מנהלת האתר, וכתוצאה מכך נאלצו חברי הקבוצה להמתין במשך שעה ארוכה בגשם השוטף.

ג.   טענה מרכזית נוספת שעולה מכתבי התביעה נוגעת להתנהגות נהג האוטובוס שנשכר להסיע את הקבוצה. התובעים תיארו, כי לכל אורך הטיול שררה בין נהג האוטובוס לבין ליבנה עוינות קשה והם הרבו להתווכח ביניהם, עובדה שיצרה אוירה קשה ומתוחה בקרב הקבוצה במהלך כל הטיול. כמו כן, כתוצאה מכך, במספר הזדמנויות לא התייצב נהג האוטובוס במקום ובזמן שנקבעו כדי לאסוף את הקבוצה. באחת הפעמים שבהן לא התייצב לנקודת האיסוף המוסכמת, נאלצו חברי הקבוצה לכתת רגליהם במשך שעה ארוכה ברחובות פאריז. בפעם אחרת – הורה להם ליבנה לנסוע במונית למלון, כאשר לטענת התובעות אגמי וגאולה, הן מצאו עצמן לבדן בעיר זרה ובמהלך הנסיעה חשו אי-נעימות ואפילו בהלה, וכך תיארו במכתב שצורף לתביעתן: "נאלצנו לחזור במונית כשאנחנו 2 נשים ו-2 בנות בארץ זרה וזאת בחשש רב, כשאנו יושבות במונית קפואות מפחד ודמעות בעינינו, ובפינו תפילה שנגיע בשלום למחוז חפצנו".

ד. בני הזוג חג'אג' הוסיפו וטענו, כי לבקשתם הובטח להם, כי בזמן שהותם בבלגיה יוזמן להם חדר ל-4 נפשות, אך כאשר הגיעו למלון נוכחו לדעת כי הועמד לרשותם חדר שבו 3 מיטות בלבד. זאת ועוד, לטענתם, במהלך שהותם במלון באמסטרדם קיבלו חדרים נפרדים – עבורם ועבור ילדיהם – שהיו מרוחקים זה מזה.

4.  במכתב שצורף לכתב התביעה סיכמה אגמי את תחושותיה במלים הבאות:

"יש לי, לביתי, לגיסי ולאחייניתי תחושה של פספוס, מאחר שלא ראינו כמעט את צרפת בעקבות הסיבות המצוינות לעיל, ועוגמת נפש מאוד רצינית. הרגשנו שהפסדנו את כל הכסף שהוצאנו בגין הטיול, איבדנו ימי עבודה ובמקום טיול חוויתי ומהנה קיבלנו עוגמת נפש מתמשכת לאורך כל הטיול...".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ