אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אבידר ואח' נ' אשת טורס ואח'

אבידר ואח' נ' אשת טורס ואח'

תאריך פרסום : 26/05/2010 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות הרצליה
6897-12-09
25/05/2010
בפני השופט:
חנה קלוגמן

- נגד -
התובע:
בת שבע אבידר
הנתבע:
אשת טורס
פסק-דין

נגד

צד ג' מלון אדומית

פסק דין

התובעת בת שבע אבידר (להלן: "התובעת") רכשה חבילת נופש אצל הנתבעת חברת אשת טורס (להלן: "הנתבעת") אשר הזמינה עבור התובעת חדרים אצל צד ג' – מלון אדומית (להלן: "צד ג'" או "המלון").

תמצית גרסת התובעת:

לטענת התובעת היא פנתה לנתבעת שתרכוש עבורה חבילת נופש בת שבעה לילות באילת במלון נקי ושקט. בפועל כאשר הגיעה התובעת לאילת התברר לה כי הוזמן לה חדר במקום רועש והחדר לא היה נקי ועלה ממנו ריח בלתי נעים. לטענת התובעת היא שלמה עבור החבילה מראש סך של 2,129 ₪. התובעת שהייתה בסערת רגשות פנתה לנתבעת , אשר אמנם דאגה למלון חלופי אך רק לאחר שהנתבעת נדרשה להוסיף 800 ₪ עבור המלון החלופי . כל האירוע כולו גרם לתובעת נזק כספי אך בעיקר נזק נפשי במקום חופשה רגועה קבלה היא עוגמת נפש רבה .

תמצית גרסת הנתבעת:

לטענת הנתבעת רכשה היא לתובעת חבילה נופש במלון מוכר ומקובל בהתאם לרמת המחירים שבקשה התובעת. על התובעת היה להבין שמלון שלושה כוכבים איננו ברמת מלון חמישה כוכבים. במסגרת התקציב שבחרה התובעת להוציא על חופשתה קבלה היא את מלוא התמורה.

לעניין טענות התובעת כי המלון היה רועש, מלוכלך ועלה ממנו ריח לא נעים טוענת הנתבעת כי לא שמעה על טענות מסוג זה מלקוחות אחרים שהפנתה למלון ומכל מקום אין זה בתחום אחריותה לפי הפסיקה המקובלת.

מיד לאחר שהתובעת פנתה לנתבעת ובקשה להחליף מלון הדבר נעשה ונמצא לה מלון ברמה של ארבעה כוכבים אשר התאים לדרישותיה. התובעת נדרשה לשלם אך ורק דמי ביטול בסך 274 ₪ עבור ההזמנה במלון הראשון, ואילו את ההפרש שבין מחיר המלון הראשון למלון השני שהינו בדרגה גבוהה יותר ספגה הנתבעת אשר ויתרה על עמלתה והסתפקה בעלות החדר בלבד. הנתבעת סבורה שנהגה עם התובעת לפנים משורת הדין ובהגינות מתוך רצון להביא לפתרון הבעיה .

לאור האמור לעיל יש לדחות את התביעה כנגדה או לחלופין לחייב את צד ג' – המלון.

צד ג' – המלון:

המלון דוחה את טענות התובעת לגבי רמת התחזוקה שבו. לטענת המלון נסו עובדיו לעזור לתובעת ולמצוא לה חדר חלופי לראשון אליו נכנסה ואשר לא מצא חן בעיניה, אך הנתבעת סירבה לשתף פעולה. לטענתם לקוחותיהם מרוצים מהשירות במלון וכראיה צורפו מכתבים מלקוחות מרוצים. מדובר במלון שלושה כוכבים שמטבע הדברים רמת חדריו פשוטה ונמוכה יותר, אך אין בכך משום פגיעה ברמת השירות המקובל בו.

לטענת צד ג' היה על הנתבעת למסור לתובעת פרטים מדויקים על המלון ובכך היה ניתן אולי למנוע את אי הנעימות שנוצרה.

מכל מקום צד ג' נתן את השירות הנאות המתאים לרמת המלון של שלושה כוכבים ואף עשה מעל ומעבר על מנת לעזור לתובעת.

לאור האמור לעיל יש לדחות את התביעה כנגדו.

דיון:

לאחר עיון בכתבי הטענות ולאחר ששמעתי את הצדדים בדיון שהתקיים בפניי נראה לי כי מדובר במקרה מצער בו ציפיותיה הסובייקטיביות של התובעת לא תאמו את הסטנדרט האובייקטיבי של חבילת הנופש שהזמינה.

התובעת הזמינה חבילת נופש זולה במיוחד ואכן הוזמן לה מלון שלושה כוכבים. התובעת לא הוכיחה כי המלון אינו בדרגת שבו נמכר לה או כי קיימת בעיה ספציפית כלשהיא במלון זה . גם לאחר שהגיעה התובעת לאילת ובקשה להחליף מלון התרשמתי כי הן הנתבעת והן המלון התייחסו לבקשתה בהבנה והיא אכן עברה למלון אחר שהתאים לה.

דרישת דמי הביטול בסך 274 ₪ הינה לגיטימית בנסיבות מקרה זה. התובעת לא הוכיחה כי שלמה סכום נוסף של מאות שקלים עבור המלון השני למרות שעברה למלון ברמת גבוהה יותר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ