כללי נוהל התור התפעולי בנמלי חיפה, אשדוד ואילת, התשס"ח-2008
כללי נוהל התור התפעולי בנמלי חיפה, אשדוד ואילת, התשס"ח-2008 1
בתוקף סמכותה לפי סעיף 32(ב) לחוק רשות הספנות והנמלים,התשס"ד-2004 (להלן - החוק),ולפי תקנה 64 לתקנות הנמלים,התשל"א-1971 (להלן - תקנות הנמלים),בהתייעצות עם מפעילי הרציפים לפי תקנה 64(א4) לתקנות הנמלים,קובעת רשות הספנות והנמלים, באישור שר התחבורה והבטיחות בדרכים,את נוהל התור התפעולי בנמלי חיפה,אשדוד ואילת,בכללים אלה:
פרק א': פרשנות והוראות כלליות
1. הגדרות
בכללים אלה -
"אנייה" - כלי שיט שאורכו יותר מ-24 מטרים,ומשמש להובלה בשכר של נוסעים או מטען, המקבל שירותי נמל בנמל חיפה,אשדוד או אילת;
"אניית גלנוע" - אנייה הבנויה או המותאמת במיוחד לניטול מטען גלנוע,ואשר נתקיים בה אחד מאלה:
(1) 85 אחוזים לפחות מכלל מטען האנייה בפריקה ובטעינה,לפי משקל,הוא מטען גלנוע;
(2) באנייה מתקיימים כל אלה:
(א) רוחב גשר הכניסה ורוחב בטן האנייה מאפשרים העברה רצופה של מטען הגלנוע לרציף או ממנו;
(ב) מעלית האנייה המעלה או המורידה את מטען הגלנוע היא בגודל ובכושר נשיאה של 2 מכולות מלאות המונחות בו זמנית על הנגרר המוביל;
(ג) פעולות השינוע בבטן האנייה ובמעליות נעשות באופן רצוף בלא עקיפת מכשולים באנייה,ניטול כפול או תמרון מיוחד הנדרשים עקב מבנה האנייה;
(ד) רוחב האנייה מאפשר עבודת שינוע,בו-זמנית, מ-2 צדדיו של מטען הגלנוע שבבטן האנייה;
"אניית גרעינים" - אנייה המובילה גרעינים בצובר;
"אניית חומרי נפץ" - כמשמעותה בתקנה 123 לתקנות הנמלים;
"אניית מכולה" - אנייה המיועדת או המותאמת להובלת מכולות והמובילה בפועל מכולות;
"אניית נוסעים" - אנייה המיועדת לנוסעים המובילה נוסעים,למעט כשהיא מפליגה בספנות חופית כהגדרתה בחוק ספנות חופית (היתר לכלי שיט זר),התשס"ו-2005;
"גלנוע" ו"מטען אחוד" - כהגדרתם בתקנות הנמלים (תשלומים בעד שירותי סווארות), התשס"א-2001;
"המתנה" - משך הזמן,בשעות,שתחילתו במועד ההגעה;
"חברת נמל" - חברת נמל חיפה,חברת נמל אשדוד או חברת נמל אילת,לפי העניין; התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
בתוקף סמכותה לפי סעיף 32(ב) לחוק רשות הספנות והנמלים,התשס"ד-2004 (להלן - החוק),ולפי תקנה 64 לתקנות הנמלים,התשל"א-1971 (להלן - תקנות הנמלים),בהתייעצות עם מפעילי הרציפים לפי תקנה 64(א4) לתקנות הנמלים,קובעת רשות הספנות והנמלים, באישור שר התחבורה והבטיחות בדרכים,את נוהל התור התפעולי בנמלי חיפה,אשדוד ואילת,בכללים אלה:
פרק א': פרשנות והוראות כלליות
1. הגדרות
בכללים אלה -
"אנייה" - כלי שיט שאורכו יותר מ-24 מטרים,ומשמש להובלה בשכר של נוסעים או מטען, המקבל שירותי נמל בנמל חיפה,אשדוד או אילת;
"אניית גלנוע" - אנייה הבנויה או המותאמת במיוחד לניטול מטען גלנוע,ואשר נתקיים בה אחד מאלה:
(1) 85 אחוזים לפחות מכלל מטען האנייה בפריקה ובטעינה,לפי משקל,הוא מטען גלנוע;
(2) באנייה מתקיימים כל אלה:
(א) רוחב גשר הכניסה ורוחב בטן האנייה מאפשרים העברה רצופה של מטען הגלנוע לרציף או ממנו;
(ב) מעלית האנייה המעלה או המורידה את מטען הגלנוע היא בגודל ובכושר נשיאה של 2 מכולות מלאות המונחות בו זמנית על הנגרר המוביל;
(ג) פעולות השינוע בבטן האנייה ובמעליות נעשות באופן רצוף בלא עקיפת מכשולים באנייה,ניטול כפול או תמרון מיוחד הנדרשים עקב מבנה האנייה;
(ד) רוחב האנייה מאפשר עבודת שינוע,בו-זמנית, מ-2 צדדיו של מטען הגלנוע שבבטן האנייה;
"אניית גרעינים" - אנייה המובילה גרעינים בצובר;
"אניית חומרי נפץ" - כמשמעותה בתקנה 123 לתקנות הנמלים;
"אניית מכולה" - אנייה המיועדת או המותאמת להובלת מכולות והמובילה בפועל מכולות;
"אניית נוסעים" - אנייה המיועדת לנוסעים המובילה נוסעים,למעט כשהיא מפליגה בספנות חופית כהגדרתה בחוק ספנות חופית (היתר לכלי שיט זר),התשס"ו-2005;
"גלנוע" ו"מטען אחוד" - כהגדרתם בתקנות הנמלים (תשלומים בעד שירותי סווארות), התשס"א-2001;
"המתנה" - משך הזמן,בשעות,שתחילתו במועד ההגעה;
"חברת נמל" - חברת נמל חיפה,חברת נמל אשדוד או חברת נמל אילת,לפי העניין; התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
חזרה לתוצאות חיפוש >>