אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> שכנעה לקוחות לעזוב למתחרה – ונתבעה

שכנעה לקוחות לעזוב למתחרה – ונתבעה

מאת: עו"ד איתי שרייבר | תאריך פרסום : 15/02/2022 10:18:00 | גרסת הדפסה

עו"ד לענייני עבודה, שכנעה לקוחות לעזוב למתחרה – ונתבעהאילוסטרציה: Luke Southern on Unsplash

מזכירה שעזבה את סוכנות הביטוח בה עבדה לסוכנות אחרת, תפצה אותה על הפרת חובות תום הלב והנאמנות וגזל סוד מסחרי. הזכויות שמגיעות לה עקב סיום עבודתה קוזזו והיא חויבה בכ-10,000 שקלים נוספים

בית הדין לעבודה בתל-אביב קבע לאחרונה שמזכירה שהתפטרה מסוכנות ביטוח ושכנעה לקוחות לעבור לסוכנות המתחרה בה החלה לעבוד, ביצעה עוולה של גזל סוד מסחרי והפרה את חובת תום הלב והנאמנות שמוטלת עליה כעובדת, גם לאחר סיום העבודה. העובדת חויבה לשלם לסוכנות פיצויים של 85,000 שקלים. מהסכום הזה יקוזזו כ-75 אלף שקלים שמגיעים לה עבור פיצויי פיטורים והלנה, פדיון חופשה ודמי הבראה.

העובדת בת ה-66 עבדה בסוכנות הביטוח במשך 24 שנים בתפקיד מזכירותי שכלל חידושי פוליסות ביטוח ללקוחות. ב-2019 היא פרשה מהעבודה בין היתר על רקע סכסוך בנוגע לתנאי הפנסיה שלה. בשלב מסוים, גילו בעלי הסוכנות שהעובדת פונה ללקוחותיהם ומעבירה אותם לסוכנות ביטוח אחרת, בה החלה לעבוד. בעקבות זאת, הם הגישו נגדה תביעה לפיצויים של 250 אלף שקלים בטענה לגניבת סוד מסחרי והפרת חובות תום הלב והנאמנות.

העובדת הכחישה את הטענות נגדה והגיבה בתביעה נגדית לפיצויי פיטורים, דמי הבראה, פדיון חופשה ופיצוי על הפרשות חסרות לפנסיה. היא טענה שהסוכנות לא הוכיחה שפוליסות של לקוחות בוטלו בגללה ונגרם לה נזק כלשהו או שהיא פנתה ללקוחותיה.

הפרה חמורה

לאחר שהוצגו לה תכתובות דוא"ל עם לקוחות לשעבר של הסוכנות השופטת חופית גרשון-יזרעאלי שוכנעה כי העובדת לקחה איתה את רשימת הלקוחות עם כל הפרטים על הפוליסות שלהם ומועדי החידוש, פנתה אליהם בהצעת ביטוח בסוכנות המתחרה והסבירה להם מה לעשות כדי להעביר אליה את התיק הביטוחי.

"לאחר פרישתה של העובדת היא חתרה תחת היסודות עליהן נבנתה הסוכנות בבעלות התובעים" כתבה השופטת. "בכך, הפרה העובדת, הפרה חמורה, את חובות הנאמנות ותום הלב המוטלות עליה במסגרת יחסי העבודה, גם לאחר סיומם."

השופטת הוסיפה כי מאחר שרשימת הלקוחות כללה מידע פנימי בעל ערך רב כמו מוצרי הביטוח של הלקוחות ומועדי חידוש הפוליסות, ביצעה העובדת גם עוולה של גזל סוד מסחרי. לפיכך היא חויבה לפצות את בעלי הסוכנות בסכום כולל של 80 אלף שקלים בתוספת הוצאות ושכר טרחת עו"ד של 5,000 שקלים.

עם זאת, מאחר שנמצא כי הסוכנות עדיין חייבת לעובדת השלמת פיצויי פיטורים, דמי הבראה ופדיון חופשה, השופטת הורתה לקזז מהפיצוי כ-75,000 שקלים עבור זכויותיה כולל פיצויי הלנה מופחתים. 

  • ב"כ התובעים והנתבעים שכנגד: עו"ד אורן לוי
  • ב"כ הנתבעת והתובעת שכנגד: אורנה שמריהו, עו"ד לענייני עבודה
עו"ד איתי שרייבר עוסק/ת ב- דיני עבודה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
מי מפחד מהבוס? בין התעמרות למרות
עו"ד שרית לנגה כהן, צילום: אופיר הראל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ