מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תביעות ביטוח ונזקי רכוש >> הביטוח מסרב לשלם? כך תתמודדו - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

הביטוח מסרב לשלם? כך תתמודדו

מאת: עו"ד אורי בוים | תאריך פרסום : 17/06/2021 09:58:00 | גרסת הדפסה
אילוסטרציה: Scott Graham on Unsplash

מבוטחים רבים ששילמו במשך שנים על ביטוח מגלים בעת צרה שחברת הביטוח לא שם בשבילם. זה מה שאפשר לעשות כשנתקלים בסירוב

אנחנו רוכשים ביטוח כדי שבעת צרה הוא יכסה את ההוצאות הנלוות לאירוע הביטוחי. אבל לא פעם, למרות ששילמנו על הפוליסה מדי חודש, ברגע האמת חברת הביטוח שלנו מערימה קשיים, מעכבת את התשלום שאנחנו זקוקים לו באופן מיידי, מוכנה לשלם חלקית ולעיתים אף מסרבת לשלם. מקרים רבים של סירוב מגיעים לבתי משפט.

מדד שירות חברות הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מגלה שבביטוחי בריאות שיעור התביעות שזוכות להיענות חיובית מצד החברות הוא 83%; בביטוח תאונות אישיות שיעור התביעות המשולמות הוא 78%; בביטוח אבדן כושר עבודה – 73% ובביטוח סיעוד – רק 72%.

העובדה שאלפי מבוטחים לא מקבלים פיצוי כספי באופן מידי כשהם זקוקים לו היא מקוממת. לעיתים התביעה נפסלת עקב תת סעיף שלא שמתם לב אליו כשחתמתם על רכישת הפוליסה, חריג שלא נכללה בה וכדומה.

מה לעשות כשחברת הביטוח מעכבת תשלום או מסרבת לשלם?

  • ודאו שהפוליסה משולמת והיא בתוקף.
  • התקשרו לחברת הביטוח ובקשו לקבל העתק מהצעת הביטוח שאתם חתומים עליה.
  • בדקו שהצהרת הבריאות ויתר הפרטים שמסרתם כשרכשתם את הפוליסה נכונים.
  • בדקו מה סכום הפיצוי על פי הפוליסה והאם הוא מעודכן.
  • בקשו לקבל העתק נספח פוליסה רלוונטי מחברת הביטוח. יש לשים לב שהנספח רלוונטי לתאריך רכישת הביטוח.
  • שמרו כל ניירת רלוונטית ומסמכים רפואיים (במקרה של ביטוח בריאות או סיעוד).
  • התייעצו עם איש מקצוע אובייקטיבי בתחום הביטוח שיעריך את הסיכויים לקבלת פיצוי במקרה שלכם.

מדוע כדאי לפנות לעו"ד במקרים כאלה?

השפה בה משתמשות חברות הביטוח והפנסיה אינה ברורה בהכרח לכל הציבור, ויש להיזהר במיוחד במילוי וחתימה על טפסים שמשמעותם אינה ברורה לכם עד תום.

טיפול לא מקצועי מול חברות ביטוח ופנסיה יכול לגרום נזק שיהיה קשה לתקן. לכן חשוב שההתנהלות שלכם מול חברת הביטוח תיעשה באמצעות מי שמכיר את השפה. 

בניגוד לסוכן הביטוח, שמקבל מחברת הביטוח עמלות והוא לא תמיד אובייקטיבי, עו"ד מחוייב רק כלפי טובת הלקוח.

יש מבוטחים שמתייאשים ומוותרים על ההתמודדות מול חברות הביטוח למרות שהם בטוחים שנעשה להם עוול. מנסיוני, חברות הביטוח מתייחסות אחרת לתביעה שמגיעה אליהם באמצעות עו"ד.

התנהלות נכונה ומקצועית באמצעות עורך דין בעל ניסיון מתחום הביטוח יכולה להגדיל את הסיכויים שתקבלו את המגיע לכם מחברת הביטוח.

ואם גם זה לא יצליח, עורך הדין יוכל להילחם עבורכם בצורה מיטבית גם בבית המשפט.

  • עו"ד אורי בוים ממשרד עורכי הדין בוים & תומא עוסק בתביעות מול חברות ביטוח.
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש
הנהג חילץ את חבריו בגבורה – את חברת הביטוח זה לא עניין
עו"ד מאיה וייס טמיר [אילוסטרציה חיצונית: dmpalino, 123rf.com]
כך ניצח מבוטח אובדן כושר עבודה במשפט נגד "הפניקס"
עו"ד סיגל רייך-הלל (צילום: דניאל בבצ'יק) [תמונת אילוסטרציה חיצונית: jamar penny, unsplash]

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ