חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

YES חייבה במשך שנים לקוח שביקש להתנתק, ותשלם 16,000 שקלים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 20/06/2011 12:06:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ברוק נ' YES חברת הטלוויזיה בלווין בע"מ

לקוח לשעבר של YES טען, כי כארבע שנים לאחר שביקש להתנתק משירותי החברה, גילה לתדהמתו, כי הוא מחויב מידי חודש עבור שירות שכלל אינו צורך. YES טענה כי פעלה על פי הנהלים, אך בית המשפט קבע כי עליה לשלם פיצוי של 16,000 שקלים.

התובע התחבר בשנת 2004 לשירותי חברת YES, כאשר סוכם כי ישלם סכום חודשי של 235 שקלים. לטענתו, בשנת 2006, כחודש וחצי לפני שעבר לדירה חדשה, פנה לחברה וביקש לדעת מה עליו לעשות על מנת להתנתק מהשירות, ואז לטענתו, נאמר לו כי עליו להודיע על כך יומיים לפני המעבר, וזמן מה לאחר מכן, הוא אכן פנה לחברה וביקש להתנתק, ובתגובה אמר לו נציג החברה כי הוא התחייב לשאת בתשלום חודשי עד לשנת 2007, ולכן אינו יכול להתנתק מהשירות. בשיחה זו, טען התובע כי אינו זוכר שחתם על התחייבות כזו, וביקש כי תומצא לו, אך הדבר לא נעשה, ובנוסף, החברה לא שלחה נציג לאסוף את הממיר.

התובע עבר לדירתו החדשה והניח כי אכן נותק משירותי החברה, אך כארבע שנים לאחר מכן, כאשר בדק את חשבונות הבנק שלו, גילה לתדהמתו, כי YES המשיכה לחייבו כל חודש במשך למעלה מארבע שנים, ואף שינתה את תנאי התוכנית ואת תעריפי החיוב. משסירבה החברה לבקשתו להשיב את הכספים שגבתה, הגיש האיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בה דרש פיצוי של 17,784 שקלים, וטען כי לא שם לב להמשך החיוב במהלך השנים, מאחר ושילם לספקים רבים עקב בניית ביתו החדש וסבר כי הוא משלם לספק בשם ד.ב.ש לוין מבלי לדעת כי זהו שמה של YES.

YES טענה כי אמנם בשנת 2006 ביקש התובע להתנתק משירותיה, אך אז נאמר לו כי אם יעזוב לפני תום התקופה יחויב בקנס כספי של 399 שקלים, וכי לאחר שהועבר לנציג המטפל בהליך הניתוק, ניתק התובע את השיחה ומאז לא פנה בבקשה נוספת. עוד טענה החברה, כי בתום תקופת המבצע ומתוך רצון טוב, האריכה את המבצע אוטומטית לשנה נוספת ולאחר תקופה זו, עבר המנוי להיות מחויב על פי מחירון החברה, וכי ככל שרצה לסיים את ההתקשרות, היה על התובע לבקש זאת ולהשיב את הממירים הנמצאים ברשותו.

YES התעלמה מבקשת הניתוק

השופט אברהם טננבוים קיבל כאמור את התביעה. ראשית, קבע השופט כי הוא מאמין לתובע כי אכן ביקש להתנתק משירותי YES עוד בשנת 2006, אולם החברה התעלמה מבקשותיו והמשיכה לגבות כספים מחשבונו. עוד נקבע, כי החברה לא היתה רשאית לשנות את תנאי המבצע ללא הסכמת התובע, וכי למרות שבחוזה רשאית החברה להחזיר את תעריף החיוב בהתאם לתעריף מחירון החברה, הרי שהיה עליה ליידע את התובע כי תקופת המבצע עומדת לפוג, ולקבל את הסכמתו לתעריף החדש.

"הדבר האמור מקבל משנה תוקף, זאת לנוכח העובדה שתקופת המבצע הייתה ארוכה יחסית- שמונה עשרה חודשים, הרי בנסיבות אלה, לא ניתן לצפות מאדם רגיל שיש לו עיסוקים רבים לזכור לאחר כשמונה עשר חודשים ליצור קשר עם הנתבעת" כתב השופט, והוסיף כי המקרה הנדון מדגים את הבעייתיות הקיימת כיום במעקב אחר חשבונות הבנק.

נקבע, כי התובע זכאי לפיצוי בגין התנהלותה של YES, אם כי אינו זכאי למלוא תביעתו מאחר ולא השיב את הממירים והכרטיסים החכמים שהיו ברשותו. לפיכך, חויבה YES להשיב לתובע 13,000 שקלים שנגבו מחשבונו במהלך השנים, וכן 3,000 שקלים בגין עגמת נפש והוצאות, ובסך הכל תשלם לתובע 16,000 שקלים.

לפסק הדין בעניין ברוק נ' YES חברת הטלוויזיה בלווין בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות
פלאפון גבתה מכם תשלום על הקפאת מנוי? הצטרפו עכשיו לייצוגית
עו"ד יעקב בטש (צילום: פביאן קולדורלס) [אילוסטרציה חיצונית: rido, 123rf.com]

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ