אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> תקווה למשקיעים אצל 'מיידוף הישראלי'- בוטלו עסקאות לא חוקיות שביצע

תקווה למשקיעים אצל 'מיידוף הישראלי'- בוטלו עסקאות לא חוקיות שביצע

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 24/10/2013 13:43:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין פיטוסי נ' עמר

אוריאל עמר ברח לפני 4 שנים מהארץ עם כ-80 מיליון שקל שהפקידו בידיו מפוני גוש-קטיף. כעת הורה בית המשפט על ביטול עסקאות לא חוקיות שעשה עמר ערב עזיבתו את ישראל, ונתן לנאמנים על נכסיו אפשרות להתחקות אחר הכספים שנעלמו.

סיפורו של אוריאל עמר החל בהבטחותיו להעניק למי שישקיע אצלו כספים תשואה גבוהה ביותר. מספר לא מבוטל של משקיעים, רובם מפוני גוש קטיף, שחיפשו מקור פרנסה, התפתו להשקיע אצלו את כספי הפיצויים שקיבלו מהמדינה טרם קבלת הקרקעות לבניית בתיהם. אלא שבסופו של דבר, הכספים שניתנו לו, הנאמדים בכ-80 מיליון שקל, נעלמו יחד עמו.

על מנת להתחקות אחר הכספים, בשנת 2009 התמנו עורכי הדין אמיר אלטשולר וארנון גיצלטר כמנהלים מיוחדים ולאחר מכן כנאמנים על נכסיו של עמר, שהוכרז כפושט רגל.

חקירות שערכו הנאמנים במסגרת תפקידם העלו, כי באמצעות שרשור חברות, הועברו 3 מיליון דולר מכספי המשקיעים לחברה בשם BBOOK. בסופו של דבר הכספים הגיעו לחברת 'גרנות וונצ'רס בע"מ'.

עוד הסתבר, שעמר החזיק ב-50% ממניות BBOOK. לימים, חולטו מניות אלה על ידי חברת גרנות או מי מטעמה, לאחר שעמר לא החזיר, לכאורה, הלוואות תמוהות שניתנו לו על ידי גרנות, בריביות נשך לא הגיוניות. כך, נמנע מהנאמנים- עוה"ד אלטשולר וגיצלטר- מלהגיע למניות, לזכויות ולכספים השייכים, למעשה, למשקיעים.

עסקאות לא כשרות

הנאמנים הגישו בקשה לבטל את עסקת ההשתלטות של גרנות על מניות עמר בBBOOK ולקבלן לידיהם, להתמנות כדירקטורים ולעיין בכל מסמכי גרנות ונצ'רס וחברות הבת ו/או חברות קשורות עמה. נטען, כי המניות חולטו על ידי גרנות שלא כדין, בפעולות מרמה והונאה.

השבוע (יום א' 20.10.13) הסתיים "המאבק" המשפטי בעניין זה, עת נעתר השופט כרמי מוסק לבקשת הנאמנים, וביטל את העסקאות שנעשו עם עמר. בתוך כך, הורה השופט להעביר לידי הנאמנים 50% ממניות חברת BBOOK, אפשר להם למנות דירקטור מטעמם בחברה, לחקור ולקבל מסמכים הקשורים בהתנהלות החברה.

העסקאות בוטלו בהתאם לסעיף 96 לפקודת פשיטת הרגל, לאחר שהוגדרו ע"י השופט כעסקאות עם בעלי עניין.

זו הפעם הראשונה מזה כ-4 שנים, שהמשקיעים רואים אור בקצה המנהרה, שכן צעד זה יוכל להביא לאיתור לפחות חלק מהכספים שעמר העלים.

להחלטה בעניין פיטוסי נ' עמר

למדור: דיני תאגידים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ