אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> שני סוחרי סמים לא יורשעו: "הנאשמים שבפני עשו שינוי משמעותי"

שני סוחרי סמים לא יורשעו: "הנאשמים שבפני עשו שינוי משמעותי"

מאת: עו"ד אלי אונגר | תאריך פרסום : 24/07/2017 15:42:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אלי אונגר, צילום: תומר וקנין [אילוסטרציה חיצונית: Dollarphotoclub.com]

שופטת ביהמ"ש לנוער בפתח תקווה החליטה שלא להרשיע שני צעירים לקראת גיוס, שבשנה שעברה שהורשעו בשורת מקרי סחר בקנאביס, כשעוד היו קטינים. השופטת התחשבה בכך שהשניים עברו שיקום מוצלח והבינו את הטעות שעשו.

"הנאשמים התבגרו לפני מספר חודשים, זהו מעמדם המשפטי הראשון וכולי תקווה כי גם האחרון", כתבה השופטת שרון הלוי מביהמ"ש לנוער בפתח תקווה, שגזרה לאחרונה את דינם של שני צעירים בני 19, שהודו והורשעו בסחר בקנאביס, בעת שהיו קטינים.

כל אחד מהם הורשע בחמישה אישומים שונים המפרטים אירועים שאירעו בשנה שעבר, כאשר הם נפגשו עם נערים אחרים ומכרו להם את הסם. בנוסף לכך אחד מהם הורשע גם בשימוש בתעודת זהות מזויפת.

משהודו בכתב האישום, הצדדים הציגו טיעונים לעונש בפני השופטת בטרם תגזור את עונשם.

שירות המבחן המליץ שלא להרשיע את הנאשמים, אלא להסתפק בתקופות פיקוח, שירות לתועלת הציבור (של"צ), תרומה לאל-סם והתחייבויות כספיות. לגבי שניהם נכתב כי הם ממשפחות נורמטיביות, בעלי יכולת התבוננות פנימית גבוהה, שעברו עיבוד מעמיק ועשו חשבון נפש אמיתי.

סניגורם של השניים ביקש לאמץ את המלצות השירות, וטען כי השניים לקחו אחריות מקסימלית, פתחו את לבם ומשתפים פעולה עם כל גורמי הטיפול וקצינות המבחן.

הנאשמים עצמם ציינו כי הם עברו שינוי משמעותי ולא יחזרו על הטעות שעשו. בנוסף הם סיפרו שבלשכת הגיוס ממתינים לגזר הדין על מנת לקבל החלטה על עתיד גיוסם לצה"ל.

מנגד, המדינה ביקשה להרשיע את הנאשמים. טענתה הייתה כי היא אמנם ערה לכך שהשניים עברו תהליך שיקומי יפה, ולכן יש להסתפק במאסר על תנאי ועונשים נוספים, ללא מאסר בפועל.

"לתת להם הזדמנות"

השופטת הלוי הזכירה שגם סמים "קלים" עלולים להיות מסוכנים מאד, ולא בכדי המחוקק קבע עונשי מאסר ארוכים על עבירת הסחר.

עם זאת, לפי השופטת, אל מול הצורך בהרתעה, יש לבחון את סיכויי השיקום של שני הנערים. בהקשר זה השופטת הסבירה כי לפי בית המשפט העליון, כאשר מדובר בעבירות שבוצעו על ידי קטינים, יש נכונות רבה יותר להימנע מהרשעה, גם כשמדובר בעבירות חמורות.

השופטת הוסיפה שיש להתחשב בגילו של הקטין, עברו הפלילי, סיכויי שיקומו, מהות העבירה ונסיבות המקרה. כמו כן, השופטת ציינה כי "יש לתת משנה תוקף להמלצות שירות המבחן, ואל לו לבית המשפט לסטות מהמלצות שירות המבחן כאשר יש אופק שיקומי אלא אם כן יש טעמים כבדי משקל".

מכאן השופטת ניגשה לעניינים של הנאשמים, וקבעה כי המלצות שירות המבחן מאוזנות וראויות.

"אכן העבירות רבות וחמורות, אך מאז ועד היום שני הנאשמים שבפני עשו שינוי משמעותי ביותר בחייהם, הם לקחו אחריות מלאה על המעשה, הביעו צער וחרטה, שיתפו פעולה במסגרת אל סם ובמסגרת שירות המבחן, מסרו בדיקות שתן נקיות מסמים, הבינו את טעותם ומתחייבים שלא לחזור עליה", כתבה השופטת.

בסיכומו של דבר, השופטת קבעה כי "בשים לב לכך שמדובר במעמד משפטי ראשון, לאור היעדר עבר פלילי ולאור הליך שיקומי מוצלח ביותר, אני מחליטה לתת להם הזדמנות לפתוח את חייהם הבוגרים ללא כתם של הרשעה פלילית".

השופטת הטילה על כל אחד מהם קנס בסך 1,500 שקל, 100 שעות שירות למען הזולת, התחייבויות כספיות ותקופות מבחן של תשעה חודשים.  השופטת הזכירה כי במידה שימעדו, הנאשמים ישובו לבית המשפט וניתן יהיה להרשיעם ולגזור כל עונש נוסף.

למעבר אל גזר הדין

  • ב"כ המאשימה: עו"ד אילת קינן פלוצר
  • ב"כ הנאשמים: עו"ד אסל לוליק
עו"ד אלי אונגר עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ