לפסק הדין בעניין בצלאל אברהם נגד חברת פלאפון
לקוח התלונן כי מספר רב של שיחות למכשירי הטלפון הניידים שלו נכשל ומתנתק. בית המשפט: פלאפון תזכה אותו ב 30 דקות שיחה לכל פלאפון ותפצה אותו ב 2,000 שקלים.
התובע מחזיק בחמישה מכשירי טלפון ניידים של פלאפון, ולטענתו, מספר רב של שיחות נכשל ומתנתק. התובע פנה לפלאפון מספר פעמים, אך נענה כי אין כל בעיה בקו. התובע הגיש תמלילי שיחה בינו לבין מוקדנים של פלאפון, מהם עולה כי ידוע לפלאפון כי יש בעיות בתקשורת באזור מגוריו של התובע (הר חומה). התובע דרש החזר בגין ניתוקים אלה.
פלאפון טענה כי אין כל בעיה בקו של התובע, וכי אמנם בוטל אתר שידור בהר חומה, אך הדבר לא השפיע על איכות הקליטה. למרות זאת, הסכימה פלאפון לזכות את התובע ב 30 דקות שיחה לכל פלאפון.
לא סביר שאדם יגיש תביעה כשהכל תקין
השופטת מלכה אביב מבית משפט לתביעות קטנות ירושלים קיבלה את התביעה, וקבעה כי טוב היתה עושה פלאפון לו היתה מפצה את התובע וחוסכת את ההליכים המשפטיים על השלכותיהם.
השופטת קבעה כי היא מאמינה לתובע על דבר הניתוקים הרבים, ודחתה את טענת פלאפון לפיה פרקי הזמן הארוכים שחלפו בין פניות התובע אליה, מצביעים על כך שאין בסיס לתביעה.
"מטבע הדברים, אדם אינו "רץ" להתלונן ולהגיש תביעות מיד כאשר יש ניתוקים [...] בניגוד לתקלה מוחלטת, בתקלה מסוג זה, צריך שיעבור זמן רב יחסית כדי שאדם יאבד את סבלנותו וינקוט צעדים" כתבה השופטת.
נקבע, כי פלאפון תזכה את התובע ב 30 דקות שיחה לכל פלאפון ממועד ביטול אתר השידור בהר חומה ועד ליום הגשת התביעה, וכן תפצה אותו ב 2,000 שקלים עבור הוצאות ההליך, הטירדה וחוסר הנוחות שנגרמו לו בעיקר לנוכח דרך התנהלות פלאפון בהליך.
כיוון שבעיית הקליטה לא נפתרה גם לאחר הגשת התביעה, תמשיך פלאפון לפצות את התובע עד לפתרון מלא של הבעיה.
לפסק הדין בעניין בצלאל אברהם נגד חברת פלאפון
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.