אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> מנהל חברות שהעלים מס בסכום של יותר ממיליון שקל לא יישלח לכלא

מנהל חברות שהעלים מס בסכום של יותר ממיליון שקל לא יישלח לכלא

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 03/12/2020 12:34:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אלי סרור | אילוסטרציה: Roland Samuel , Unsplash

האיש ירצה 6 חודשי עבודות שירות. השופטת התחשבה בכך שהתסתבך כלכלית כשחברה בבעלותו לא קיבלה תשלום של 9 מיליון שקל שמגיע לה מ"נתיבי ישראל", ובהיותו אדם נורמטיבי שתרם למדינה וסובל מבעיות בריאותיות

השופטת הבכירה אורית קנטור גזרה לאחרונה 6 חודשי עבודות שירות על מנהל חברה שב-2014 לא דיווח למע״מ על מלוא ההכנסות של החברות שבבעלותו. המאשימה דרשה מאסר בפועל של 6-12 חודשים אך השופטת התחשבה בכך שהאיש הסתבך כלכלית, כי הוא סובל מבעיות בריאות וכי חלק מהמחדל הוסר בתשלום לרשויות המס.

האיש ובנו, שמנהלים שתי חברות בתחום התשתיות, הואשמו בעבירות של אי תשלום מע״מ בין השנים 2015-2017 בסכום כולל של 1,260,000 שקל. הם הודו והורשעו בעבירות. 

במסגרת הטיעונים לעונש ב״כ המאשימה, עו״ד קומרניצקי, הדגישה כי עבירות של אי הגשת דו״חות פוגעות במערכת המס ובכך נגרם נזק לקופת הציבור. היא הוסיפה כי מדובר בנזק כפול מכיוון שמצד אחד הנישום לא משלם מיסים ומצד שני, הלקוחות דורשים את החזר ההוצאות. 

היא ציינה כי נעשו מאמצים לגבות את החוב מהנאשמים באמצעות עיקולים אך ללא הצלחה. בנוסף, החברות לא פעילות ועולה חשש ממשי שהמחדל לא יוסר לעולם. 

מכיוון שחלקו של הבן מינורי דרשה המאשימה להטיל עליו 4-8 חודשי מאסר על תנאי וקנס. ביחס לאב צוין כי הוא שימש כרוח החיה של שתי החברות ולכן יש לגזור עליו מאסר בפועל של בין 6-12 חודשים בתוספת עונשים נלווים. 

ב״כ הנאשמים, עו״ד אלי סרור, ביקש להקל בעונשם וציין כי הסיבה להסתבכותם הכלכלית היא עבודת שביצעו עבור חברת נתיבי ישראל ועליהם לא התקבלו תשלומים בסכום של כ-9 מיליון שקל. בעניין זה מתקיים הליך אזרחי כך שבסופו של דבר הכספים יגיעו בסופו של דבר למאשימה.

ביחס לאב הוא ציין כי הוא עובד בתשתיות כ-30 שנה ומוכר בגופים ציבוריים שונים. הוא הדגיש כי הנאשם דיווח על הכספים אך בחודשים ספציפיים (8 חודשים בלבד), מכיוון שלא קיבל את הכספים בעצמו, לא הצליח לשלם. 

עוד הדגיש הסנגור כי מדובר באב לארבעה, אדם נורמטיבי שתורם לקהילה ועל אף בעיות בריאות רבות מהן הוא סובל, מבקש לחזור ולפרנס את משפחתו. כמו כן, המשפחה עברה טרגדיה בשנת 2012 במסגרת פרוייקט תשתיות, כשאחיינו של הנאשם ובנו הצעיר סייעו לו ונחשפו לגז רעיל. בנו ניצל אך אחיינו לא שרד.

הודו וחסכו זמן

השופטת הבכירה אורית קנטור מבית משפט השלום בחיפה ציינה לחיוב את העובדה שהנאשמים הודו וחסכו זמן יקר. עוד הדגישה השופטת כי אין להם עבר פלילי. 

השופטת הוסיפה כי יש לתת משקל לערכים החברתיים שנפגעו ולכספים שלא הועברו לקופת המדינה באופן הפוגע בעקיפין בציבור כולו. מאידך יש להתחשב בנסיבות מקלות, לרבות העובדה כי הסתבכותם הכלכלית של הנאשמים מקורה באי תשלום מצד חברה ציבורית.

כמו כן, הנאשמים הסירו חלק מהמחדל ושילמו כ-300,000 שקל.

בסופו של דבר דנה השופטת את האב ל-6 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 20,000 שקל. 

על הבן גזרה השופטת מאסר על תנאי והתחייבות כספית. 

לגזר הדין המלא בתיק 18762-09-16

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים
הלקחים מפרשת קובי פרץ
עו"ד איתי הכהן, צילום: ישראל מלובני
משחק הפוקר מול רשות המיסים: כל הצדדים מפסידים
עו"ד איתי הכהן, צילום: ישראל מלובני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ