אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> סוכנות נסיעות חייבת לפעול בשקידה ראויה להשגת המחיר הטוב ביותר ללקוח

סוכנות נסיעות חייבת לפעול בשקידה ראויה להשגת המחיר הטוב ביותר ללקוח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 26/03/2008 07:15:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שפרוני צבי נ' מלכין אדוה

בית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע קבע, כי סוכנות הנסיעות מונה תורס התרשלה בהשגת מחיר אופטימלי של כרטיסי טיסה ללקוח שלה, ולכן תשלם לו 1900 ש"ח.

התובע תכנן נסיעה לטוסקנה באיטליה עם רעייתו וזוג חברים נוסף במהלך חודש ספטמבר 2005. לצורך הנסיעה נרכשו ביולי 2005 כרטיסים בחברת אלאיטליה. הכרטיסים נרכשו עבור ארבעה נוסעים. מחיר כל כרטיס עמד על 465$, ותאריך הטיסה נקבע ליום 18.9.05.

עשרה ימים לפני הטיסה הודיע התובע לסוכנת של מונה תורס, כי זוג החברים לא יוכל לצאת לטיול. 3 ימים אח"כ חזר התובע על הודעתו באמצעות המייל, ובקש כי המקומות של החברים שלא יכולים לצאת יוחלפו בזוג חברים אחר.

4 ימים לאחר מכן אשרה הסוכנת את הכרטיסים החדשים עבור זוג החברים שהחליף את החברים הקודמים, ואולם התברר כי התובע חויב בכרטיס עבורו ועבור רעייתו בסך של 465$ לכרטיס, ואילו חבריו חויבו בשני כרטיסים כשהמחיר לכרטיס היה 775$ ,היינו: 310$ יותר לכרטיס.

התובע טען, כי מחובתה של הסוכנת היה להביא לאופטימיזציה של חבילת הטיול שלו ושל חבריו אולם פעולותיה היו רשלניות ונטולות מיומנות מקצועית.

הסוכנת ומונה תורס טענו, כי התביעה לא הייתה צריכה להיות מוגשת על ידי התובע אלא ע"י חבריו שכביכול נפגעו מהן. כן נטען, כי העובדה שהתובע מצא באינטרנט מחירים זולים יותר אינה מהווה ראיה שכן לעיתים באינטרנט יש הטעיות והמחירים משתנים.

מונה תורס התרשלה

השופט יעקב פרסקי קבע, כי התובע הוא הלקוח של מונה תורס והסוכנת. הוא עשה חוזה לטובת צד שלישי שהינו זוג חברים. לדברי השופט: "התובע שילם עבור העסקה וזכאי שהנתבעות לא ינהגו כלפיו ברשלנות".

השופט קבע, כי סוכנות נסיעות אינה רק דוכן למכירת כרטיסים. יש לה מעמד ותפקיד של ממליץ ומסייע לנוסעים. נקבע, כי על מונה תורס והסוכנת היה לדאוג לכך שהתובע ישלם עבורו ועבור חבריו את הסכום האופטימלי, אולם הן התרשלו ולא פעלו בשקידה ראויה להשיג את המחיר הטוב ביותר או להתאים את חבילת הטיול ללקוח.

נפסק, כי בפעולות סבירות (כגון: "הזזת" הטיסות) הנתבעות היו יכולות לחסוך לתובע סך העומד לפי אומדן לכל הפחות על 1,200 ש"ח, עבור רכישת שני הכרטיסים הנוספים. לפיכך נקבע, כי הן ישלמו לתובע סכום זה וכן הוצאות בסך 700 ש"ח.

לפסק הדין בעניין שפרוני צבי נ' מלכין אדוה

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ