אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> נתבע לשלם מזונות לילדיו האוטיסטים וטען: "מספיק אלף שקל לילד"

נתבע לשלם מזונות לילדיו האוטיסטים וטען: "מספיק אלף שקל לילד"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 07/08/2023 16:24:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Juliane Liebermann on Unsplash

השופט כתב שהאב, מהנדס מכונות במקצועו, מרוויח פי 18 מהסכום שהציע ולכן – על רקע זמני השהות המצומצמים עם ילדיו – מוצדק לחייבו במזונות גדולים יותר

בית המשפט למשפחה בפתח תקווה חייב לאחרונה אב לשני ילדים שאובחנו עם אוטיזם לשאת במזונותיהם ובהוצאות מגוריהם, בסך 4,500 שקל בחודש. האב, שזמני השהות שלו עם ילדיו קטנים כמעט פי שבע מאלו של האם, טען שאין לו יכולת להרחיבם. בנסיבות אלה קבע השופט בנימין יזרעאלי שיש לחייבו בתשלום מזונות – וזאת אף שלאישה משולמת מדי חודש קצבת נכות בסכום של 9,500 שקל עבור הילדים.

הצדדים הביאו לעולם שני ילדים – בן 6 ובת 4 – שניהם אובחנו כמי שנמצאים על הרצף האוטיסטי. בשלב מסוים ההורים נפרדו והאב עזב את הבית, כאשר בהמשך נקבע שהוא ישהה עם הילדים פעמיים בשבוע למשך 4 שעות, וכל שבת שנייה. מאוחר יותר, במאי 2021, הגישה האם את תביעת המזונות לבית המשפט, באמצעות עו"ד אורלי מנע שני.

בתביעה טענה האם כי בעלה לשעבר מרוויח מדי חודש סכומים גבוהים שנעים בין 18,000 ל-21,000 שקל נטו. היא הוסיפה כי נטל גידול הילדים רובץ כמעט במלואו עליה, כאשר צרכיהם החודשיים של הילדים מסתכמים בכ-12,000 שקל. עוד היא סיפרה שבמסגרת עבודתה כגננת היא מרוויחה פחות מחצי מהסכום האמור, ולכן היא זכאית למזונות ניכרים מהאב.

לעומתה טען האב, שיוצג באמצעות עו"ד אופיר יצחקי, כי אשתו לשעבר מלומדת ובנוסף להיותה גננת היא בעלת הסמכה של עוזרת וטרינרית – כך שיכולת ההשתכרות שלה גבוהה בהרבה מזו שהציגה. אשר לצרכי הקטינים הוא טען שהאם הפריזה בתביעתה, וכי הלכה למעשה 1,000 שקל לכל ילד זה מספיק. 

הקצבה – לא להוצאות השוטפות

השופט יזרעאלי כתב שאי אפשר להתעלם מכך שלתובעת הכנסות גבוהות מאלה שהציגה. כך למשל, היא קבלה רכב במתנה מאביה וייתכן שגם את כספי מכירת דירת הצדדים.

מנגד, העיר השופט, כי גם לאב הכנסות חודשיות יפות. הוא עובד כמהנדס מכונות, משתכר בממוצע 18,500 שקל בחודש נטו, ועצם העובדה שיש לו עבודה קבועה ויציבה יכולה להעיד על מצב כלכלי שפיר.

בהקשר לכך ציין השופט שהסדרי השהות אשר נקבעו לאב עם ילדיו במסגרת הליך הגירושים הינם מצומצמים ביותר. חלוקת הזמנים בין ההורים היא 87% עם האם ורק 13% עם האב.

"אין להתעלם מכך שעסקינן בתובעת אשר מגדלת שני ילדים קטינים בעלי צרכים מיוחדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי, כאשר נוכח זמני שהות מצומצמים, הנתבע אינו משתתף למעשה בנטל זה", כתב השופט.

בהקשר לכך עלתה השאלה האם קצבת הנכות שמתקבלת עבור הילדים מהביטוח הלאומי – בסך 9,500 שקל בחודש – עשויה להוות תחליף למזונות.

השופט השיב על השאלה בשלילה. הוא הדגיש כי הקצבה מיועדת בראש ובראשונה למימון הוצאותיהם המיוחדות של הילדים, הנדרשות להם בגין נכותם, והיא לא נועדה למימון הוצאות שוטפות להן זקוק כל ילד.

בנסיבות אלה קבע השופט שהקצבה תשמש למימון הוצאות החינוך והרפואה של הילדים בלבד. ככל שבחודש מסוים יישאר מהקצבה סכום של יותר מ-2,500 שקל, הוא יועבר לחיסכון ייעודי עבור הילדים.

בנוגע ליתר צרכי הילדים קבע השופט שהאב ישלם לאם 3,300 שקל כמזונות, בתוספת עד 1,200 שקל כהוצאות מדור.

לפסק הדין המלא בתיק תלה"מ 56094-05-21

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
גשר על מים סוערים
עו"ד אביגיל שיינין | צילום: מומי ריעני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ