אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> נהג אוטובוס שסירב לתת פרטיו לנוסע הורשע בעבירה של התנהגות בלתי נאותה

נהג אוטובוס שסירב לתת פרטיו לנוסע הורשע בעבירה של התנהגות בלתי נאותה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 30/12/2010 16:30:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין משרד התחבורה דן חב' לתחבורה ציבוריות בע"מ

בית משפט השלום בראשון לציון גזר על חברת דן קנס של 5,000 שקלים ועל נהג אוטובוס קנס של 500 שקלים בגין מקרה בו סירב הנהג לתת את פרטיו לנוסע, לאחר שמכסה מעל המושבים האחוריים של האוטובוס, נפל על אחת הנוסעות.

ע"פ כתב האישום שהוגש נגד חברת דן ונהג אוטובוס בחברה, בשנת 2008 לאחר שאוטובוס בקו 43 יצא מתחנה בבת ים, נפתח לפתע מכסה מעל המושבים האחוריים של האוטובוס, ונפל בחוזקה על ראשה של אחת הנוסעות אשר ישבה במקום. ע"פ כתב האישום, נוסעת אחרת נגשה לנהג על מנת להסב תשומת לבו לאירוע, אך הוא המשיך בנסיעה לפחות שתי תחנות נוספות.

אחד הנוסעים ניגש לנהג על מנת לברר מדוע אינו ניגש לנוסעת שנפגעה, וזה השיב כי הוא עוצר רק בתחנות. כשביקש הנוסע לברר מדוע ממשיך הנהג כאילו דבר לא אירע, השיב לו הנהג כי אין באפשרותו לנעול את התא שנפתח, ואז ביקש הנוסע את פרטי הנהג, אך הוא סירב לכך ואף הסתיר את פרטיו הרשומים על הכספת שלידו. לאחר מכן, ירד אותו נוסע מהאוטובוס והאוטובוס יצא מהתחנה.

חברת דן והנהג הואשמו בעבירות של אי עמידה בתנאי רשיון, אי הפעלת שירות סדיר, התנהגות בלתי הולמת כלפי נוסע, אי מתן תשובה נאותה לנוסע, והסעת נוסעים שלא בבטיחות ובנוחות.

השופט אברהם הימן הרשיע את חברת דן והנהג בחלק מהעבירות המיוחסות להם. ראשית נקבע, כי אמנם הוכח כי המכסה נפל על ראשה של אחת הנוסעות, אך לא הוכח כי נפל 'בחוזקה'. זאת, לאור עדותו של הנהג לפיה מדובר במכסה העשוי מחומר קל ביותר, שאינו מסוגל לגרום לנזק אם פוגע בראש של אדם, ומאחר והנוסעת שנפגעה לא הובאה לעדות בפני בית המשפט. בהתאם לכך, קיבל השופט את גרסת הנהג, כי היה לו ברור שלא נגרם לנוסעת נזק המחייב עצירת חירום, ולכן החלטתו שלא לעצור מיד אלא רק במקום בו מצוי מפרץ חנייה, הינה סבירה.

עם זאת, נקבע כי סירובו של הנהג לתת את פרטיו האישיים לנוסע בנסיבות המקרה, היא התנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע. "אני סבור" כתב השופט "כי נהג אוטובוס הנדרש על ידי נוסע בנסיבות המקרה דהיינו משאירע אירוע חריג ונחיתת המכסה היא אירוע חריג, לתת פרטיו חובה עליו לעשות כן. חובה זו קיימת גם אם מדובר בדרישה שנראית לנהג פרובוקטיבית".

לפיכך, הרשיע השופט את חברת דן בעבירות של הסעת נוסעים שלא בבטיחות ובנוחות, והתנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע,ואילו הנהג עצמו הורשע בעבירה של התנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע, כשעל 'דן' הושת כאמור קנס של 5,000 שקלים ועל הנהג קנס של 500 שקלים. החברה והנהג זוכו מיתר העבירות המיוחסות להם.

השופט הדגיש, כי לו היתה הנוסעת נפגעת בצורה קשה יותר עקב פגיעת המכסה, באופן המצריך עצירת חירום וטיפול מיידי בנוסעת, היה גוזר על הנאשמים עונש חמור יותר, אך לא כך היה במקרה זה.

  • ב"כ המאשימים: עו"ד נבו הררי
  • ב"כ הנאשמים: עו"ד הורוביץ

לגזר הדין בעניין משרד התחבורה דן חב' לתחבורה ציבוריות בע"מ

למדור: תעבורה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ