אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> ממילא בירושלים תימשך בתל אביב

ממילא בירושלים תימשך בתל אביב

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 12/05/2002 13:14:00 | גרסת הדפסה

כעת זה סופי. הליכי הבוררות בסכסוך בין חברת אלרוב, שבשליטת איש העסקים אלפרד אקירוב, והחברה העירונית לפיתוח ירושלים - קרתא, סביב המיזם לפיתוח מתחם ממילא בירושלים, יימשכו בתל אביב. כך החליטה לאחרונה שופטת ביהמ"ש העליון דליה דורנר בבקשת הערעור שהגישה קרתא על החלטת שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, צבי סגל.

סגל קבע לפני כשנה כי הליכי הבוררות בין השתיים בעניין גובה הפיצויים שתשלם קרתא לאלרוב ימשיכו להתקיים בפני השופט בדימוס שלום ברנר בתל אביב, לאחר שהאחרון כבר פסק כי קרתא הפרה את ההסכם בין שתי החברות.

הסכסוך בין הצדדים מתייחס לזכויות הבנייה והאחריות לעיכוב הליכי הבנייה בפרויקט ממילא בירושלים - אותו פרויקט שבגינו הודיע אקירוב כי הוא יוצא מעסקי הבנייה בישראל ועובר להשקיע בתחום ההיי-טק. בעקבות חילוקי הדעות בין הצדדים לגבי האחריות להפרת ההסכמים שנחתמו ביניהם לפיתוח המתחם, הם פנו לבוררות בפני השופט בדימוס שלום ברנר בתל אביב.

הבוררות פוצלה לשתי סוגיות: שאלת האחריות לעיכוב הבנייה ושאלת הפיצויים הכספיים בשל העיכוב. ברנר קבע בפסק הבורר בסוגייה הראשונה כי קרתא היא האחראית לעיכוב שנוצר, שכן היתה חייבת לחתום על תב"ע (תוכנית בניין ערים) המתייחס לנושא בינואר 1998 או במועד סמוך, ומאחר שלא עשתה כך, עוכבו העבודות.

לאחר ההחלטה ואישורה בבית המשפט ביקשה אלרוב, המיוצגת ע"י עוה"ד גבריאל ספרן ואבי מרום, להמשיך בהליכי הבוררות בתביעה הכספית נגד קרתא, אך קרתא התנגדה לכך בטענה כי השופט ברנר סיים את תפקידו ואינו מוסמך לדון יותר בתביעה.

בעקבות זאת, פנתה אלרוב לביהמ"ש וזה הורה בפסק דין כי השופט ברנר הוא המוסמך לדון גם בתביעה הכספית של אלרוב נגד קרתא, כחלק מהליך הבוררות הכולל בין הצדדים. קרתא לא עירערה על פסק הדין ובמקום זאת פנתה לבורר והודיעה לו כי הבוררות בפניו חייבת להתקיים בירושלים, כפי שנקבע בחוזה בינה לבין אלרוב.

בעקבות דרישתה זו הגישה אלרוב תביעה להורות על המשך הדיונים בבוררות בתל אביב, ותביעתה כאמור התקבלה ע"י השופט סגל. האחרון מתח ביקורת חריפה על קרתא, וקבע בפסק דינו כי התנהגותה נגועה בחוסר תום לב, וכי היא מנסה להכשיל את ההליך בכל דרך אפשרית.

על החלטה זו ביקשה קרתא לערער לעליון, אולם השופטת דורנר דחתה את הבקשה, תוך שהיא קובעת כי הותרת הבוררות בפני ברנר וקיום ההליך בתל אביב מתיישבים עם תכלית ייעול הליכי הבוררות, בירור הסכסוך והוזלת ההליכים.

רע"א 3752/02 קרתא חברה לפיתוח מרכז ירושלים בע"מ נ' אלרוב אזור מסחרי ממילא (1993) בע"מ

להחלטות קודמות:

ה"פ 000530/01 אלרוב נ' קרתא

ה"פ 405/00 אלרוב נ' קרתא

ע"א 7211/01 - א' קרתא נ' אלרוב

באדיבות www.TheMarker.com

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ