אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> איכות הסביבה >> מאסר בפועל לדיג שזיהם את מימי הכנרת

מאסר בפועל לדיג שזיהם את מימי הכנרת

מאת: ניצן בן הלוי-ארביב, עו"ד | תאריך פרסום : 05/01/2010 14:42:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל - משרד החקלאות נ' אסייג

עונש חמור של 10 חודשי מאסר בפועל, ניתן על ידי בית משפט השלום בבית שאן, לדייג שבמעשיו זיהם את הכנרת, הרעיל דגים, והתנהג בבריונות כלפי גורמי הפיקוח. בית המשפט קבע, כי נסיבות המקרה מצדיקות סטייה מנורמת הענישה בעבירות מסוג זה ומחייבות הטלת עונש חמור ומרתיע במיוחד.

הנאשם, דיג בכנרת, הורשע בעבירות של דיג ללא רישיון, דיג בשטח אסור בתקופת הקינון וההטלה, דיג בחומר מזיק או מרעיל, זיהום מים, עבירות על חוק העזר לניקוז כנרת ושיבוש הליכי חקירה ומשפט.

לטענת המדינה, יש לגזור על הדיג עונש חמור ומרתיע במיוחד, לאור הרשעותיו הקודמות, ריבוי העבירות וחומרתן, ולאור התבטאויותיו במהלך ההליך. לטענתה, הדיג זיהם את מקור המים המרכזי של ישראל, והתכוון לשווק לציבור דגים מורעלים על מנת להפיק רווח גדול בזמן קצר. מנגד טען הדיג, כי דבריו אינם דברי זלזול, אלא נבעו מהענישה הסלחנית שננקטה כלפיו, וכן כי לא ידוע על עונשים חמורים שנגזרו בעבירות בהן הוא הורשע, והחמרה בעונש ראוי שתיעשה באופן מדורג ומידתי. עוד נטען, כי הרשעותיו הקודמות אינן בעבירות חמורות ונבעו בעיקר מקשייו הכלכליים.

השופטת עיריה מרדכי קבעה, כי חשיבות השמירה על איכות הסביבה, מצדיקה התערבות רגולטורית בפעילות הדיג בכנרת. לפיכך, התייחסותו של הדיג לצורך ברישיון כאל "טרחה והוצאה מיותרת", כמו גם המשך מעשיו האסורים גם לאחר שנתפס והורשע, מעידה על "הזלזול שלו בהוראות הדין והיעדר יושרו המקצועי".

כן נקבע, כי מעשי ההרעלה, שיכולים היו לפגוע בבני אדם ובמערכת האקולוגית כולה, וכן התנהגותו הכוחנית של הדיג כלפי גורמי הפיקוח, מגבירים את חומרת העבירות. על כן, אמנם ראוי שהחמרת עונשים תיעשה בהדרגתיות, אולם מקרה זה מצדיק את מיצוי הדין עם הנאשם, ובעיקר לאור מגמת החמרת העונשים בעבירות איכות סביבה.

לפיכך, נגזרו על הדיג מאסר בפועל למשך 10 חודשים, מספר מאסרים על תנאי בגין העבירות השונות, קנס בסך 40,000 ש"ח או שמונה חודשי מאסר, וכן התחייבות כספית להימנע מעבירה.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד גנטוס
  • ב"כ הנאשם: עו"ד חרבגיי עימראן

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל - משרד החקלאות נ' אסייג

למדור: איכות הסביבה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום איכות הסביבה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות












כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ