אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> לקוח שביטל עסקה ביקש להחזיר את המתנה - בזק סירבה

לקוח שביטל עסקה ביקש להחזיר את המתנה - בזק סירבה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 25/07/2013 13:14:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין, שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין בן ארי נ' בזק בינלאומי

המרכזייה של בזק לא התאימה לקו הטלפון של הלקוח, ולכן ביטל את העסקה. הוא החזיר לבזק את המרכזייה וביקש להחזיר גם את האייפד שקיבל במתנה. בזק סירבה לקבל את האייפד המשומש, ודרשה עבורו תשלום מלא. ביהמ"ש קבע שהתנהלותה חסרת היגיון.

אדם שרכש מרכזייה מבזק, קיבל אייפד במתנה. לטענתו, בעת ביצוע העסקה, ציין שיש לו מרכזייה של חברה אחרת, שמחוברת לקו של אורנג'.

למרות שנציגי בזק אמרו לו שאין עם זה שום בעיה, ושאפשר להתקין את המרכזייה על כל קו, התברר בפועל, כי המרכזייה כלל לא מתאימה לקווי אורנג', ולא ניתן להתקינה.

נציג החברה הציע לו לעבור מאורנג' לבזק, אך התובע סירב. העסקה בוטלה, והוא סיכם עם החברה, כי ישיב לידיה את המרכזייה, אלא שאז היא הודיעה לו שהוא יחויב בתשלום עבור האייפד. אותו אייפד שקיבל במתנה במסגרת מבצע.

הלקוח ביקש מבזק לקחת חזרה את האייפד, אולם היא סירבה. היא הודיעה לו שאין לה מה לעשות עם המכשיר המשומש, ולכן החליטה לחייב אותו ב- 2,888 שקלים תמורתו.

בתביעה שהגיש נגד בזק לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, דרש התובע כי תשיב לו את הסכום ששילם עבור המרכזייה ותפצה אותו על עגמת הנפש והפסד ימי העבודה שנגרמו לו בשל עקשנותה. בסך הכל ביקש פיצוי של 5,000 שקל.

בזק טענה, כי מאחר שהתובע השתמש באייפד, אין לה כל יכולת לעשות בו שימוש חוזר, ולכן היא רשאית לגבות ממנו תשלום מלא או לכל הפחות דמי שימוש נאותים.

לטענתה, היא הגדילה לעשות ולפנים משורת הדין לא דרשה ממנו את הפיצוי המוסכם הקבוע בחוזה ההתקשרות, בשל ביטול העסקה.

 ציפתה שלא ישתמש במתנה?

השופטת אנה שניידר קבעה, כי מרגע שהעסקה בוטלה, בזק הייתה צריכה להסכים לקבל חזרה גם את המתנה שנתנה. אין כל היגיון בחיוב התובע לשלם עבור המתנה שקיבל במסגרת מבצע קידום מכירות, רק משום שהתובע השתמש בה.

"כלום ציפתה הנתבעת שהוא לא יפתח את האריזה ולא יעשה שימוש במתנה?", שאלה השופטת, "נראה שכל המוסיף בעניין זה- גורע...".

עם זאת, קבעה השופטת, כי התובע לא הצליח להוכיח שנגרמו לו נזקים עקיפים כמו הפסד ימי עבודה. לפיכך הורתה לבזק להחזיר לו את כל הסכומים ששילם על חשבון העסקה שבוטלה, ולפצות אותו ב- 2,500 שקל. סכום זה כולל הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין בן ארי נ' בזק בינלאומי

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ