אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הילדה חלתה בסרטן: לא הזמן לשינוי הסדרי השהות עם האב

הילדה חלתה בסרטן: לא הזמן לשינוי הסדרי השהות עם האב

מאת: עו"ד אביטל רבינוביץ | תאריך פרסום : 02/04/2019 12:00:00 | גרסת הדפסה

עו"ד משפחה, הילדה חלתה בסרטן: לא הזמן לשינוי הסדרי השהות עם האבעו"ד אביטל רבינוביץ (צילום: רונן עמרני) [אילוסטרציה חיצונית: drpnncpp,123RF]

האב טען כי בתו נמצאת במצב סופני וסירובו של בית המשפט למשפחה להרחיב את מפגשיו עמה תגזול מהם זמן יקר. אלא שגם המחוזי הסכים: לנוכח חוסר היציבות במצב הקטינה לא נכון לעשות כרגע שינויים.

לפני מספר חודשים דחה בית המשפט למשפחה בתל-אביב בקשת אב להרחבת הסדרי השהות עם בתו בת ה-3 שלקתה בשנה שעברה בסרטן נדיר בגזע המוח. בקשת רשות לערער שהגיש על החלטה זו, בה טען כי הוא רוצה לבלות עם בתו יותר בחודשי חייה האחרונים, נדחתה לאחרונה על ידי סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב השופט שאול שוחט. נקבע כי אין להתערב בהחלטה שלא לבצע שינויים נכון לעכשיו, כשמצב הקטינה אינו יציב והמשפחה כולה נמצאת בסיטואציה רגישה ומורכבת.

את הבקשה הבהולה להרחבת הסדר השהות עם שני ילדיו (הבן הגדול בן 6) הגיש האב כשבתו עברה טיפולי הקרנות בבית החולים. האב טען כי בתו נמצאת במצב סופני ובמקרה הטוב תשרוד עוד שנה וחצי, ולכן יש לאפשר לו בדחיפות להיות הורה שוויוני (נכון להיום הוא מתראה עם הילדים פעמיים-שלוש בשבוע ובכל סוף שבוע שני).

אולם בית המשפט דחה את בקשתו לאחר שקבע כי מאחר שלא ברור עדיין מהו מצבה הנפשי והגופני של הילדה לא יהיה נכון כרגע לעשות שינויים בחייה.

­­על החלטה זו הגיש האב בקשת רשות ערעור שבה נטען בין היתר כי בית המשפט התעלם מ"הזמן הקצוב" שנותר לאב להיות עם בתו, וכי דווקא הרחבת המפגשים עמו תיטיב עם הילדים.

מנגד טענו עו"ד אביטל רבינוביץ' ועו"ד עוזי נקש בשם האם, כי עדיין יש תקווה למצוא מרפא לילדה והאם עורכת בירורים נרחבים בעשרות בתי חולים בעולם. בנוסף נטען כי בעוד האם התפטרה מעבודתה ושוהה לילות כימים לצדה של הילדה האב ממשיך לעבוד כרגיל ומנצל באופן ציני את המצב כדי להגיע להישגים משפטיים.

האם הוסיפה עוד כי לא יהיה זה נכון לעשות כרגע שינויים נוספים בחיי הילדים שגם כך עברו טלטלה קשה, והבהירה כי האב יכול להצטרף לכל הבדיקות והטיפולים שעוברת הילדה.

לא לאבד תקווה

סגן הנשיא שוחט הסכים עם טיעוני האם. אמנם, הוא לא מצא לנכון לשפוט את מעשי האב במצבו אבל לצד זאת הבהיר כי גם לא יהיה זה "שירפה את ידי המשיבה שטרם איבדה תקווה כי ימצא מזור לבת הקטינה".

השופט ציין כי האב עצמו הודה כי המחלה הפכה את עולמה של הילדה, שבמקום ללכת לגן ולבלות עם חברים, מחלקת את זמנה בין הבית לבין בית החולים. בנסיבות אלה נקבע כי החלטת בית המשפט לנהוג בזהירות ולא לבצע שינוי כלשהו בחייה עד להתייצבות הייתה הגיונית וסבירה, ואין הצדקה להתערב בה.

יתרה מזו, תוך כדי ניהול ההליך הגישה העובדת הסוציאלית לסדרי דין תסקיר משלים שבו נכתב במפורש כי בשל החשש מהידרדרות במצב הקטינה לא יהיה זה נכון לעשות שינוי בזמני השהות בתקופה הרגישה והמורכבת הזו, תוך שהובהר לאב כי הוא מוזמן ללוות את הילדה לטיפולים ולבדיקות.

גם המלצה זו, קבע השופט, מחייבת לדחות את בקשת האב, וחייב אותו בהוצאות ושכר טרחת עורך דין של 5,000 שקל.

לחצו כאן למעבר להחלטה ברמ"ש 68731-01-19

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ