אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הזמנת הארונות בוטלה אך הקונה נותר ללא כיורים- נגב תפצה

הזמנת הארונות בוטלה אך הקונה נותר ללא כיורים- נגב תפצה

מאת: יעלה צפירה, עו"ד | תאריך פרסום : 15/12/2009 10:41:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין רוני ברבי נ' "נגב" קרמיקה

אדם שרכש ארונות מקלחת הופתע לגלות, כי משביטל את ההזמנה נותר גם ללא כיורים. בית המשפט קבע, כי מדובר בהתנהלות שגויה של החנות ופסק לו פיצוי של 1,800 שקלים.

התובע רכש דירה במסגרת פרויקט מגורים בו נבחרה נגב קרמיקה כספקית הכלים הסניטאריים. בעת ההזמנה, קיבלו רוכשי הדירות אפשרות לשדרג את מוצרי הסטנדרט של הקבלן כנגד זיכוי כספי, וכך עשה התובע כאשר שידרג את ארונות המקלחת והזמין פסי קישוט לחדרי המקלחת. לטענתו, לאחר ביצוע נאמר לו כי לא ניתן לספק את הארונות, ההזמנה בוטלה והוא זוכה בגינה.

התובע טען, כי משנכנס לדירתו החדשה נוכח לגלות כי חלק מפסי הקישוט שסופקו ישירות לקבלן, אינו תואם את הזמנתו, וכן כי כלל לא סופקו לו כיורים לחדרי המקלחת, והוא נאלץ לחיות 3 ימים ללא כיורים.

בגין אירועים אלה, הגיש תביעה של 10,000 שקלים לבית המשפט לתביעות קטנות בקרית גת לפיצוי בשל אובדן ימי עבודה, ועוגמת נפש. התביעה הוגשה נגד נגב ונגד הנציגה שביצעה את ההזמנה.

נגב טענה, כי לא ניתן היה לספק את הארונות שהזמין התובע, עקב פשיטת רגל של היצרן, וכי משסרב התובע לקבל מוצרים חלופיים, זוכה במלוא הסכום בגין הארונות, וכן בגין הכיורים שהזמין. כמו כן טענה, כי בעקבות תלונתו של התובע בעניין פסי הקישוט, סיפקה לו פסים חלופיים ללא חיוב, ואף הביעה נכונות לפצותו ב 1,000 שקלים בגין חוסר שביעות הרצון מהשירות שניתן לו.

על הספק להבהיר גם את אופן ביצוע השירות

השופט אלון אינפלד קיבל את התביעה באופן חלקי כנגד נגב, ודחה את התביעה כנגד הנציגה. נקבע, כי נגב לא הבהירה היטב לתובע, כי עם ביטול הזמנת הארונות, יוותר גם ללא כיורים.

נקבע, כי אמנם לתובע לא נגרם נזק כספי ישיר, שכן הוא זוכה בגין המוצרים שלא סופקו לו, אך עם זאת, נגרמו לו הפסדים עקיפים בשל אבדן ימי עבודה, ואי נוחות בהיעדר כיורים בדירתו החדשה במשך מספר ימים.

התובע, כך נפסק, כנראה לא הבין ואף לא הוסבר לו כראוי, כי במסגרת ביטול הזמנת הארונות, ייוותר למעשה ללא כיורים בחדרי האמבטיה, ואף לא הבין כי פסי הקישוט שהזמין אמורים להגיע ישירות לאתר, וכי הקבלן יכול לאשרם במקומו.

"יש לזכור כי אדם קונה בית, או משפץ, פעמים ספורות בחייו. עסקאות עם חברה כגון הנתבעת 1 הן חוויה שאינה מוכרת למרבית הציבור, ובודאי שאופן ההתנהלות אינו ידוע לכל אחד. הנתבעת היא הגורם המקצועי בהקשר זה, וחובתה, כמספקת השירות, ומנסחת של החוזים האחידים, להבהיר ללקוחות לא רק את אופן ביצוע ההזמנה אלא גם את אופן ביצוע השירות" כתב השופט.

נפסק, כי אמנם גם לתובע אחריות לנזק שכן היה עליו לברר את תנאי העסקה, אך עיקר האחריות היא של נגב. לפיכך, חויבה נגב לפצות את התובע ב 1,800 שקלים. בנסיבות המקרה נקבע כי כל צד ישא בהוצאותיו.

לפסק הדין בעניין רוני ברבי נ' "נגב" קרמיקה

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ