אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הדקה ה-90 אחראית לאי הבנה בדבר מיקום וילה באיטליה שהוזמנה עבור נוסע

הדקה ה-90 אחראית לאי הבנה בדבר מיקום וילה באיטליה שהוזמנה עבור נוסע

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 24/12/2007 10:11:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין תומר זיסוביץ נגד הדקה ה-90 בע"מ

הדקה ה-90 אחראית לאי הבנה בדבר מיקום וילה באיטליה. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, וחייב את הדקה ה-90 לפצות נוסע, אשר הוילה שהוזמנה עבורו הייתה במרחק נסיעה של כ-4 שעות מהיעד המתוכנן, ב- 1,400 ש"ח.

בספטמבר 2006 הזמין התובע, באמצעות הדקה ה-90, חבילת נופש לאיטליה (לאזור צפון טוסקנה). החבילה כללה, טיסה הלוך ושוב, שכירת רכב ואירוח זוגי בוילה ל-3 לילות. עלות החבילה, 1,346 $. התובע, שתכנן טיול אטרקטיבי לצעירים, באזור לוג'יאנה, אישר מול סוכן הדקה ה-90, אירוח בוילה, צפונית לפיזה מרחק של ¾ שעה נסיעה מהיעד המתוכנן. בפועל, כשהגיע התובע לבולוניה, התברר לו, כי הווילה שהוזמנה עבורו, ממוקמת בקורטונה בדרום טוסקנה, בעוד שמגמת הטיול שהוכן על ידו היה למאסא קרוואה. קרי: מרחק נסיעה, של כ-4 שעות מהיעד המתוכנן.

כתוצאה מכך, נאלץ התובע לוותר על שהות בלילה הראשון בוילה, לשנות את תוכניותיו, ולבלות באזור בעל "אופי מבוגר" לטיול, וחסר אטרקציות לצעירים, לטענתו.

השופטת מרים לפשיץ-פריבס קבלה את עדות התובע, כי הוא תכנן את הטיול מראש, וכי היה ברצונו לטייל באזור לוג'יאנה ולפיכך הזמין וילה צפונית לפיזה. לדבריה: "לא סביר, כי התובע יסטה ממסלול המתוכנן שלו, בשל מיקום הוילה המוצעת לו ע"י הנתבעת".

נקבע, כי הדקה ה-90 הייתה יכולה , במאמץ מינימאלי, לספק לתובע את השרות בו רצה. לו הייתה הדקה ה-90 מעבירה לתובע את המידע המצויין בחוברת אשר כוללת מיקום מדויק של הבתים, תכולה, מחיר וכו' לא הייתה נגרמת אי ההבנה.

לדברי השופטת: " גישתה של הנתבעת, כי "הסוכן לא צריך לרוץ לחוברת ולבדוק את האזור ... אינה מתיישבת עם חובתה לתת שרות מלא ללקוח, אשר מסתמך על פעולותיה להתאמת הנופש לצרכיו, לפי דרישותיו".

הדקה ה-90 נצלה את חוסר הידע של הלקוח

ועוד: " הלקוח, נקשר בהסכם עם הנתבעת (הזמנת הנופש) ואל לה לנתבעת, לנצל את חוסר ידיעותיו, תוך ערפול פרטים בהזמנה, מבלי שיובהר לתובע, כי מדובר במרחק של כ-4 שעות נסיעה, מאיזור הטיול שלו, כדי לקבל את הסכמתו".

בהתאם לכך נקבע, כי האחריות לאי ההבנה בדבר מיקום הוילה מוטלת על הדקה ה-90, וכי עליה לשלם לתובע פיצוי בגין נזקיו של מיקום הוילה, כולל ההכבדה שנגרמה לו בשל ההזמנה שלא תאמה לצרכיו, הוצאותיו ובזבוז זמן, בעת שהותו באיטליה להסדרת הדברים, בסך של 1,400 ש"ח. הסכום נפסק בהתחשב גם ברשלנות תורמת של התובע, אשר יכול היה להקטין את נזקו, בכך שהיה מוודא מראש מה מיקום הוילה, בטרם היציאה לטיול.

לפסק הדין בעניין תומר זיסוביץ נגד הדקה ה-90 בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ