לפסק הדין בעניין גינזבורג נ' אופטיקה הלפרין
אדם ששלח לתיקון משקפיים שרכש באופטיקה הלפרין, לא קיבלם חזרה במשך למעלה משלושה חודשים. בית המשפט קבע, כי אופטיקה הלפרין תשיב לו את המשקפיים המתוקנים ותפצה אותו.
הלקוח רכש משקפיים מאופטיקה הלפרין ומסר אותם לתיקון. לטענתו, גם בחלוף למעלה משלושה חודשים, טרם חזרו המשקפיים מהתיקון, ובשל כך נאלץ לרכוש משקפיים חדשים ויקרים יותר. לפיכך, הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע כנגד אופטיקה הלפרין לפיצוי של 4,161 שקלים הכוללים את עלות המשקפיים ופיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לו.
אופטיקה הלפרין טענה, כי המשקפיים תוקנו ונמצאים בחנות, וכי נעשתה פנייה ללקוח, שיבוא לקחתם אך הוא לא הגיע.
אופטיקה הלפרין התרשלה
השופט אור אדם קיבל את התביעה באופן חלקי, וקבע, כי אופטיקה הלפרין התרשלה מאחר ולא סיפקה ללקוח את המשקפיים המתוקנים במשך זמן רב. יחד עם זאת, נקבע, כי מאחר והמשקפיים תוקנו אולם הלקוח לא הגיע לקחתם מן החנות והעדיף לרכוש משקפיים חדשים ויקרים יותר, הרי שאין מקום לחייב את אופטיקה הלפרין בגין עלות המשקפיים החלופיים.
לפיכך נקבע, כי הלקוח ייקח את המשקפיים המתוקנים ויפוצה בסך של 1,000 שקלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל התיקונים הרבים. כן חויבה אופטיקה הלפרין בהוצאות של 250 שקלים.
לפסק הדין בעניין גינזבורג נ' אופטיקה הלפרין
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.