אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> האם לקוחה שנעלבה כשהתבקשה לפתוח את תיקה ביציאה מהחנות זכאית לפיצוי ?

האם לקוחה שנעלבה כשהתבקשה לפתוח את תיקה ביציאה מהחנות זכאית לפיצוי ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 05/07/2009 11:05:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עפאף ח`טיב נגד O&H אופנה בע"מ

לקוחה שיצאה מחנות H&O התבקשה לפתוח את תיקה. הלקוחה נעלבה, והגישה תביעה נגד החנות, אך למרות שקיבלה פיצוי, הגישה ערעור על גובהו. הערעור נדחה.

הלקוחה הגיעה לחנות H&O בכרמיאל על מנת לקנות בגדים. בצאתה מהחנות, היא התבקשה ע"י השומר לפתוח את התיק, אך היא סירבה לכך וביקשה להיפגש עם מנהל החנות. לטענתה, מנהל החנות אמר לה שהיא לא צריכה להתנגד לבדיקה אם היא בטוחה שלא עשתה משהו לא בסדר, והיא שנעלבה וכעסה בשל דבריו אלו, שפכה את תכולת תיק היד שלה על שולחנו. בתיק לא נמצא דבר השייך לחנות.

הלקוחה התלוננה במכתב ששלחה לחנות על הפרת זכויותיה החוקתיות ועל הדרישה המשפילה לטענתה, לפתוח את התיק. בתגובה, השיבה החנות כי אינה רואה כל פגם במעשיה וכי היא נוהגת כדבר שבשגרה לבדוק תיקי לקוחות ביציאה מהחנות, אך על מנת להסיר את התלונה מסדר היום, הציעה ללקוחה תלושי קנייה של 700 שקלים. הלקוחה סברה כי המדובר בהצעה מעליבה והגישה תביעה של 50,000 שקלים. בית המשפט פסק לזכותה 1,400 שקלים, וזאת למרות שציין כי לדעתו לא נפל פגם בהתנהלות החנות. דעתה של הלקוחה לא נחה, והיא הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי.

לחנות אינטרס להגן על עצמה

השופט יצחק עמית מבית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערעור. נקבע, כי גם בהנחה שבקשה לפתיחת התיק מהווה פגיעה בפרטיות, הרי שלנוכח מכת הגניבות בחנויות, ברור כי לחנות אינטרס לגיטימי להגן על עצמה. לפיכך, במקרה של חשד בגניבה, רשאי בעל החנות לבקש מהחשוד (בנימוס ובאדיבות) לפתוח את תיקו.

"התביעה חרגה ממידותיה הראויות" כתב השופט "ובית המשפט אינו המקום המתאים למצוא מזור לכל עלבון כזה או אחר ולכל רגישות סובייקטיבית".

נקבע, כי הלקוחה יכולה היתה להיענות לדרישה לפתוח את התיק, ולספוג אי נעימות של 3 עד 4 שניות, אך היא סירבה, והיא זו שבתגובה לדברי המנהל רוקנה את תכולת התיק על השולחן, מבלי שנתבקשה.

השופט ציין לשבח את התנהלות החנות, אשר למרות שסברה כי נהגה כהלכה, הסכימה לפצות את הלקוחה. התביעה, כך נפסק, לא היתה צריכה להיות מוגשת מלכתחילה, ובודאי שלא היה מקום להגיש ערעור.

הלקוחה חויבה לשלם לחנות שכר טרחה של 10,000 שקלים.

לפסק הדין בעניין עפאף ח`טיב נגד O&H אופנה בע"מ

למדור: חוקתי ומנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ