אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האם ויכוח על מנת אוכל במסעדה מצדיק מתן פיצוי לסועדים ?

האם ויכוח על מנת אוכל במסעדה מצדיק מתן פיצוי לסועדים ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 15/08/2010 09:01:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ארביב נגד מסעדת אווזי זהב בע"מ

בני זוג שהזמינו למסעדה את משפחתם וחבריהם לרגל חתונתם, טענו כי בעקבות ויכוח בין מנהל המסעדה לאחד האורחים על מנת אוכל, נאלצו לעזוב את המסעדה בבושת פנים. ביהמ"ש דחה את התביעה לאחר שקבע כי הטענות לא הוכחו, וכי גם האורח לא טמן ידיו בצלחת.

התובעת ובן זוגה הזמינו את משפחתה הקרובה של התובעת וחבריה למסעדת אווזי זהב לרגל חתונתם. האירוע הוזמן מראש וסוכם על תפריט ומחיר. לטענתה, במהלך הארוחה ביקש אחיה להזמין כבד אווז תמורת סכום נוסף, אך כשהוגשה לו המנה, התברר שמדובר בכבד עוף ולא בכבד אווז. האח ביקש להחליף את המנה, ואז כך נטען, הגיע למקום מנהל המסעדה והחל לצעוק עליו ועל שאר האורחים, ודרש מהם לעזוב את המקום. התובעת טענה, כי הדבר גרם לה ולבן זוג למבוכה גדולה, ולפיכך הגישה תביעה נגד המסעדה, בה דרשה פיצוי של 25,000 שקלים בגין הארוחה ובגין עגמת הנפש שנגרמה לה.במהלך הדיון בבית המשפט, טענה התובעת כי במהלך הויכוח דחף מנהל המסעדה כסא על אחותה.

המסעדה טענה, כי אמנם התווכח מנהל המסעדה עם אחד האורחים לגבי מנת הכבד, אך לטענתה, המנהל הציע לאותו אורח להתלוות אליו למטבח על מנת לראות שמדובר בכבד אווז אמיתי ואף אמר לו כי לא יחויב בגין המנה למרות שאכל את מחציתה. נטען, כי האורח אמר כי הוא מכיר את המסעדה וכי מדובר ברמאים, ועל כך השיב לו המנהל, כי אם כך הוא חושב, שלא יגיע שוב למסעדה, ואז עזב את המקום, והאורח וכן יתר האורחים המשיכו בסעודה אשר אף שולמה במלואה. על פי הטענה, עד להגשת התביעה, לא נעשתה פנייה למסעדה לגבי המקרה. בדיון, הכחיש מנהל המסעדה בתוקף כי זרק כיסא.

תביעה חסרת בסיס

השופט איתי ברסלר-גונן דחה את התביעה, לאחר שקבע כי התובעת לא הוכיחה את טענותיה, וכי אינו מאמין לה בעניין דחיפת הכסא. זאת, מאחר והטענה בעניין זה, הועלתה רק בבית המשפט ולא צוינה בכתב התביעה.

הוכח, כך נקבע, כי כל האורחים קיבלו את כל המנות, ואיש לא אולץ לעזוב את המקום.

"לטעמי" כתב השופט, "מדובר היה בהתלהטות יצרים, ככל הנראה לאחר שהאורח [אחיה של התובע] עלב במנהל הנתבעת וכינה אותו רמאי לעיני יתר האורחים. דומה כי גם אותו אורח לא טמן ידו בצלחת [תרתי משמע]".

השופט ציין כי מדובר בתביעה חסרת בסיס, וכי מדובר לכל היותר באירוע לא נעים ששני הצדדים אחראים לו.

בנסיבות העניין, לא חויבה התובעת לשלם הוצאות משפט למסעדה.

לפסק הדין בעניין ארביב נגד מסעדת אווזי זהב בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ