אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האישה הכתה את בעלה ואמו ותפצה אותם ב-27 אלף שקל

האישה הכתה את בעלה ואמו ותפצה אותם ב-27 אלף שקל

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 28/02/2013 15:09:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלונים נ' אלמונית

ויכוח בין בני זוג הסתיים בכך שהאישה תקפה את בעלה ואת אמו. במסגרת הליך פלילי הורשעה האישה בגרימת חבלה. במקביל, הגישו נגדה הבעל והאם תביעה נזיקית, בה דרשו פיצוי בגין הנזקים שגרמה להם, לטענתם.

ויכוח שהתפתח בין זוג הורים, הוביל לתרחיש אלים בין השניים, במהלכו נחבלו הבעל ואמו, שהגיעה לביתם של בני הזוג. בעקבות האירוע, התנהל נגד האישה הליך פלילי, והיא הורשעה בתקיפת הבעל ואמו, הגם שגרסתה התקבלה ע"י ביהמ"ש. השניים, מצידם, הגישו תביעה לבימ"ש השלום בכפר סבא, לפיצוי בגין נזקיהם הגופניים.

הבעל טען, כי האישה ביקשה ממנו את הדרכונים של בנותיהם, ומשסרב דחפה אותו, הטיחה אגרוף בפניו וגרמה לפתיחת שפתו העליונה. האם, שהצטרפה כעבור רבע שעה לזירה וניסתה למנוע מהאישה לקחת את הבנות, טענה כי האישה קפצה עליה והחלה להכותה באגרופים, באופן שגרם לה לחבלות רבות ולשבר באצבע.

לטענת הבעל ואמו, החבלות שנגרמו להם על ידי האישה הסבו להם כאב וסבל וגרמו להם לנזקים תפקודיים וכן להפסד ימי עבודה.

גרסת האישה למקרה הייתה, כי הבעל העלים את הדרכונים של הבנות מחשש שתחטוף אותן להונגריה, ארץ מוצאה, וכשהחלו להתווכח בעניין, דחף אותה, איים עליה וקילל אותה, אז הבחינה כי בנותיה מבוהלות מצעקותיו וסתמה את פיו עם ידה, וכתוצאה מכך נפצע בשפתו העליונה.

עוד טענה, כי אמו של הבעל תפסה את בנותיה בכוח, ואף ניסתה לגרור אחת מהן, וכי כל שניסתה האישה הוא לקחת את בנותיה, אשר ניסו בעצמן להגיע אליה, והאם, התובעת, נחבלה כתוצאה מהמאבק.

 התחשבות באינסטינקט האימהי של הנתבעת

השופטת רחל קרלינסקי קיבלה את התביעה, וקבעה כי על אף שגרסתה של האישה נמצאה עדיפה בהליך הפלילי, הרי שממצאיו המרשיעים עדיין הובילו לתוצאה בה תקפה את בעלה ואמו וגרמה להם לחבלות.

באשר לפיצוי הבעל, קבעה השופטת כי תיאוריו ביחס לנזק היו מעט מופרזים והושפעו ממצב היחסים הטעון עם אשתו, ועל כן יש לפצותו ב 5,000 שקל בלבד. לגבי האם, קבעה השופטת כי הפיצוי הראוי בהתחשב בגילה ובהיקף הנזק שנגרם לה הינו 25,000 שקל.

עם זאת, קבעה השופטת, כי מסכום הפיצויים יש להפחית אשם תורם וזאת תוך התחשבות בגרסת האישה, כי גם האם ובנה נקטו כלפיה באלימות ובכך שמעשי האם, אשר אחזה בבנותיה פגעו באינסטינקט האימהי שלה והניעו אותה לצאת להגנתן גם במחיר של תקיפת האם.

לפיכך, ולאחר הפחתת אשם תורם של 30%, נפסק כי האישה תפצה את הבעל ב 5,000 שקל ואת האם ב 17,500 שקל, וכן תישא בהוצאות משפט של 4,500 שקל.

לפסק הדין בעניין פלונים נ' אלמונית

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ