אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האורות כבו כשהמנויה הייתה בשירותים - מכון הכושר יפצה

האורות כבו כשהמנויה הייתה בשירותים - מכון הכושר יפצה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 21/10/2013 09:35:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ע.ר. נ' לפידות ספורט בע"מ

האורות כבו בזמן שהמנויה הייתה בשירותי מכון הכושר. בתביעה שהגישה נגד המכון לפיצוי של 32,700 שקל, טענה המנויה לטראומה אדירה. בית המשפט פסק לה פיצוי על עגמת נפש, אך לא חסך ביקורת על טענותיה התמוהות והמוגזמות.

מנויה בחדר הכושר סייבוקס, שבמלון הילטון בתל אביב, שילמה עבור מנוי חצי שנתי 2,800 שקל. באחד הערבים, לאחר האימון, היא נכנסה לתא השירותים כדי לעשות את צרכיה, אולם לפתע, כבו אורות המכון, והיא נותרה בעלטה מוחלטת.

לטענתה, היא כל כך נבהלה שתישאר כלואה במכון, שהיא מיהרה ויצאה מתא השירותים, כשמכנסיה מופשלים ורטובים משתן. היא הגיעה לפקידת הקבלה, שהדליקה את האור, ורק אז חזרה למלתחות, כדי לשטוף את עצמה ולייבש את מכנסיה.

לדבריה, היחס שקיבלה מעובדי המכון, בהם המנהל היה משפיל ומזעזע עד כדי כך, שהמנהל דחף אותה פעמיים.

האישה הוסיפה וטענה, כי לאחר מכן קיבלה מהמכון מכתב, על פיו הוחלט להפסיק את חברותה במכון, נוכח התנהלותה, אשר "אינה תואמת את אמות המידה הנהוגים במועדון". היא זומנה לבוא למכון על מנת לקבל החזר של 316 שקלים. סכום השווה לעלות מנוי חודשי, בהפחתת 150 שקל בגין דמי רישום וטיפול.

האישה סירבה לקבל את הכסף חזרה, והגישה תביעה כנגד המכון לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. התובעת דרשה פיצוי של 32,700 שקל (הסכום המקסימאלי שניתן לתבוע בבימ"ש לתביעות קטנות).

סכום זה כולל החזר של 4,400 שקל עבור המנוי ופיצוי על הנזקים הבריאותיים והנפשיים שנגרמו לה. לטענתה, לאחר האירוע, היא לא יכלה להתאמן מספר חודשים ועד היום היא לא מסוגלת להתקרב למלון הילטון, כיוון ש"תחושות זוועה" מציפות אותה.

המכון הודה, כי פקידת הקבלה כיבתה את האורות בעקבות מידע שגוי שקיבלה מהמנקה, לפיו אין איש במכון. לטענתו, הפקידה התנצלה בפני התובעת אך זו הגיבה בצעקות, נאצות וקללות. לדברי מנהל המכון, עוד ביום האירוע דרשה התובעת לבטל את המנוי והוא השיב לה כי תקבל את ההחזר שמגיע לה.

הגזמה בוטה

"התובעת השתמשה ואף משתמשת בכתב התביעה, במלים בוטות חסרות כל פרופורציה", כתב השופט בדימוס, יהודה גרניט, בפסק הדין.

נפסק, כי אין ספק שהאחריות לאירוע הרשלני, מוטלת על הנתבעת, וכי לתובעת נגרמה עגמת נפש בשל כך. אך עם זאת, אין כל סיבה להחזיר לתובעת את כל דמי המנוי (ויותר), כפי שדרשה, שעה שניצלה את רובו המכריע של המנוי. יתרה מזו, בעוד ששילמה עבור המנוי 2,800 שקל בלבד, דרשה התובעת 4,400 שקל, ללא כל הסבר על מה ולמה. מנגד, אין כל הצדקה לכך שהנתבעת תקזז את דמי הרישום מההחזר לו זכאית התובעת.

השופט דחה את יתר טענות התובעת, אשר לא הוכיחה כל נזקים רפואיים או נפשיים בחוות דעת או בראיה אחרת.

לבסוף קבע השופט, כי על המכון להחזיר לתובעת 466 שקלים (שווי של מנוי חודשי) ו-1,500 שקל נוספים בגין עגמת הנפש שנגרמה לה כתוצאה מאירוע כיבוי האורות. בסך הכל, חויבה החברה לשלם לתובעת 1,966 שקלים בתוספת 500 שקל הוצאות.

לפסק הדין בעניין ע.ר. נ' לפידות ספורט בע"מ

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ