אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האוטובוס לא עצר בתחנה- 'סופרבוס' נקנסה ב 9,000 שקלים

האוטובוס לא עצר בתחנה- 'סופרבוס' נקנסה ב 9,000 שקלים

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 26/02/2012 15:43:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סופרבוס בע"מ נגד משרד התחבורה- תביעות ת"א

לאחר שחברת האוטובוסים 'סופרבוס' נקנסה ב 25,000 שקל בגין מקרה בו אחד מנהגיה לא עצר בתחנת איסוף נוסעים בראשון לציון, ערערה החברה על גזר הדין. בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור, והפחית את הקנס ל 9,000 שקל בלבד.

בכתב אישום שהגיש משרד התחבורה נגד חברת שירותי האוטובוסים 'סופרבוס' נטען, כי נהג בקו 247 של החברה, הנוסע בקו ראשון לציון-לוד לא עצר לא עצר לאסוף נוסעים באחת התחנות בראשון לציון, ובית משפט השלום בראשון לציון גזר על החברה קנס של 25,000 שקל וקנס נוסף של 1,000 שקל על הנהג.

סופרבוס ערערה על גובה הקנס וטענה, כי משרד התחבורה השתהה בהגשת כתב האישום וכתוצאה מכך נהג האוטובוס נחקר על המקרה רק כעבור שנתיים וחצי מיום האירוע, וכך למעשה נשללה ממנה האפשרות למצוא הסבר למחדל, אם היה, ולתקנו. בנוסף טענה, כי העונש שהוטל עליה חורג בצורה קיצונית מהעונשים שהושתו על נאשמים בעבירות דומות ואף חמורות יותר, וביקשה כי ביהמ"ש יפחית את הקנס.

משרד התחבורה טען, כי הקנס שהושת על 'סופרבוס' סביר, זאת נוכח התנהלותה ונוכח העובדה שהנהג שהועסק על ידה, לא עצר בתחנה המסוימת באופן שיטתי.

שיהוי מוביל להפחתה בעונש

השופט אחיקם סטולר קיבל את הערעור. נקבע, כי שיהוי שאינו מוצדק עשוי להביא להקלה בעונש וכי רמת העונשים הכספיים הנהוגה במקרים דומים נמוכה מסכום של 25,000 שקל- הקנס שהושת על סופרבוס.

נקבע, כי הרציונאל הענישתי של כשל בהפעלת קו שירות עפ"י רישיון, צריך להיות יחסי למחדלי החברה המפעילה, וכי יש להבחין בין מקרים בהם האוטובוס בכלל לא יוצא במועד בו אמור הוא לצאת, לבין המקרה הנוכחי, בו האוטובוס יצא מיעדו במועד, אך לא עצר בתחנה כדי לאסוף נוסעים.

כן נקבע, כי מטרת פסק הדין הינה לעצב את התנהגותה של חברת האוטובוסים, לסמן למשרד התחבורה שעליו להזדרז ולהגיש כתבי אישום כאשר יש בידיו ראיות להפרת החוק, ולהזהירו כי כל זמן שישתהה בהגשת כתבי אישום, יהיו לכך השלכות לעניין הענישה בכלל וגובה הקנס בפרט.

לפיכך כאמור, הערעור התקבל והקנס הופחת לסכום של 9,000 שקל, הוצאות לא נפסקו.

לפסק הדין בעניין סופרבוס בע"מ נגד משרד התחבורה- תביעות ת"א

למדור: צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ