אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> דריסת אישה שנשכבה על הכביש לאחר שגילתה כי בנה מת - תאונה או התאבדות?

דריסת אישה שנשכבה על הכביש לאחר שגילתה כי בנה מת - תאונה או התאבדות?

מאת: אלעד קוגלוביץ' | תאריך פרסום : 13/10/2010 12:31:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עזבון המנוחה נ' ואח' נ' חליבה ואח'

בית משפט השלום בבאר שבע קבע כי אירוע בו אישה התפרצה מהאמבולנס בו נקבע מותו של בנה, נשכבה על הכביש ונדרסה למוות, הינו תאונת דרכים ולא התאבדות.

נציגי עזבון המנוחה, טענו כי האירוע הינו תאונת דרכים וכי גם אם לא כך, הרי שהתפרצות המנוחה לכביש היתה בהיותה במצב נפשי קשה ביותר וסערת רגשות, דבר השולל את הטענה לפיה המנוחה ביקשה לשים קץ לחייה במתכוון.

הנהגת הפוגעת טענה, כי לאחר שהמנוחה קיבלה הודעה רשמית מהרופא על פטירת בנה הפעוט, ביקשה לשים קץ לחייה, פתחה את דלת האמבולנס והתפרצה לתוך הכביש, תוך כדי התחמקות מנהג האמבולנס שניסה לעוצרה, נשכבה על הכביש ונדרסה. לפיכך, יש לקבוע כי חל החריג המוציא את האירוע מגדר תאונת דרכים.

השופט יעקב פרסקי קבע, כי לא חל החריג של "מעשה שנעשה במכוון", המוציא את התאונה מגדר המונח "תאונת דרכים" כהגדרתה בחוק. נקבע, כי אמנם המנוחה התפרצה לכביש תוך שנשכבה על האספלט רגע לפני שנדרסה, אך הייתה במצוקה ומועקה קשים ביותר לאחר הבשורה הנוראה, ולא הייתה במצב שבו יכלה להבין את תוצאת מעשיה, כאשר כושר השיפוט שלה באותם רגעים היה לקוי.

לפיכך, נקבע, כי למרות שבזווית אובייקטיבית נראים הדברים כמעשה מכוון, מבחינה סובייקטיבית ולאור מצבה של המנוחה, לא מתקיים רכיב ה'כוונה' כנדרש בחוק, ובהעדר קיום החריג להגדרת "תאונת דרכים", עסקינן בתאונת דרכים.

לפסק הדין בעניין עזבון המנוחה נ' ואח' נ' חליבה ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ