אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> גידל 373 שתילי קנאביס – ולא יירצה מאסר

גידל 373 שתילי קנאביס – ולא יירצה מאסר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 18/12/2022 09:38:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Budding . on Unsplash

ביהמ"ש הקל עם הנאשם שגידל כ-13 קילו מהסם בגלל שהתקדם משמעותית בהליך השיקומי, מצא עבודה יציבה והביע חרטה. העונש: 200 שעות של"צ

בית משפט השלום בחדרה גזר לאחרונה עונש מתחשב על מהגר מאוקראינה כבן 40 שגידל בביתו 373 שתילי קנאביס אשר הניבו 12.92 ק"ג של הסם. המדינה ביקשה שנתיים מאסר אך השופט אהוד קפלן קבע שהנאשם עבר כברת דרך משמעותית מאז ביצע את העבירה וכיום הוא "אדם אחר". המלצת שירות המבחן להסתפק בעונש קל משיקולי שיקום התקבלה ונגזרו עליו 200 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ) לצד חצי שנת מאסר על תנאי.

כתב האישום שהוגש במרץ 2021 ייחס לנאשם עבירה של גידול סמים מסוכנים. הוא הודה במיוחס לו ונשלח לתסקיר שירות המבחן, שהמליץ להקל בעונש לנוכח התקדמות משמעותית בהליך הטיפולי שעבר.

בדיון שנערך לאחרונה טענה המדינה, שיוצגה באמצעות עו"ד ישראל רוז-בוים, כי העבירה שביצע הנאשם פוגעת בחברה כולה. נטען כי מעבדות לגידול קנאביס בדירות מגורים הפכו למכת מדינה ויש להטיל עונש מרתיע שיגדע את התופעה. לדברי המדינה, חרף התסקיר החיובי בעניינו של הנאשם, עדיין מדובר בכמות עצומה של שתילי קנאביס ויש לקחת זאת בחשבון בגזירת העונש.

המדינה ציינה כי הנאשם הקצה שני חדרים מדירתו לצורך פתיחת המעבדה לגידול הסם, וצייד אותה בציוד רב כגון מאווררים, פחי אשפה ומסננים. היא טענה כי שיקום אינו חזות הכל, וביקשה להטיל על הנאשם בין 15 ל-24 חודשי מאסר בפועל.

מנגד טען סנגורו של הנאשם, עו"ד יובל זמר, כי הוא "ברח" לקנאביס כדי להפיג את החרדות שלו. לדבריו, כשעלה מאוקראינה לישראל הנאשם עצר בדרך בהונגריה וחווה שם אירוע טראומתי וקשה שמשפיע עליו עד היום.

ההגנה הוסיפה כי בתקופת הקורונה מצבו הנפשי של הנאשם הידרדר לאחר שמצא עצמו בבית בלי עבודה ובלי הכנסה. עו"ד זמר ציין כי "היה קורע לב לראות אותו, הוא רעד כולו, הוא היה בהתקף חרדה מתמשך של כמה ימים".

הנאשם טען בנוסף כי לא הקים מעבדה אלא גידל את הסם בביתו. לשיטתו, יש הבדל בין מי ששוכר מקום במיוחד לצורך גידול הסם לבין מי שמגדל בבית. הוא הדגיש כי כיום הוא נמצא בתהליך חיובי, בזוגיות חדשה ובפתחו של עסק חדש, ולכן יש לאמץ את עמדת שירות המבחן.

לא אותו אדם

השופט קפלן כתב שגידול סמים בהיקף כזה מהווה לכל הדעות עבירה חמורה, המצריכה תכנון מראש, איסוף ציוד מתאים ומציאת מקום לגידול הסמים.

עם זאת ציין השופט כי לנאשם אין עבר פלילי והוא אף הודה בעבירה והתחרט עליה. השופט הפנה לעמדת שירות המבחן שלפיה הנאשם עבר כברת דרך משמעותית לטובה בהליך הטיפולי שהחל לפני כשנה וחצי. "הנאשם שנמצא בפני היום אינו האדם שביצע את העבירה", כתב השופט, והוסיף שכיום יש לנאשם עבודה יציבה. 

השופט ציין כי ההגנה הפנתה לפסיקה שבה נגזרו של"צ וצו מבחן בלבד על נאשם במקרה קשה יותר מבחינת היקף גידול הסמים, תוך סטייה לקולא ממתחם הענישה.

השופט סבר כי במקרה זה המלצת שירות המבחן – המעדיפה את הפן השיקומי על פני עקרון הגמול וההרתעה – נכונה וראויה. לפיכך הוא גזר על הנאשם 6 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן לשנה וצו של"צ בהיקף 200 שעות לפי תכנית שתוכן על ידי שירות המבחן.

לגזר הדין המלא בתיק ת"פ 50976-03-21

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ