אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> בת 14 התעוררה כששכן מבצע בה מעשה מגונה. מה העונש?

בת 14 התעוררה כששכן מבצע בה מעשה מגונה. מה העונש?

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 23/11/2017 22:54:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, בת 14 התעוררה כששכן מבצע בה מעשה מגונה. מה העונש? אילוסטרציה: choreograph, www.123rf.com

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר באחרונה 30 חודשי מאסר על אדם שהורשע בביצוע עבירות מין בשתי שכנותיו. למרבה האימה, המעשים בוצעו כשהאיש נכנס לחדרן במהלך הלילה והעיר אותן תוך כדי ביצוע זממו.

שלוש פעמים במהלך כחצי שנה נכנס אדם בשנות ה-50 לחייו לחדר השינה של שכנותיו. בשתי הפעמים הראשונות הוא ניסה לעשות מעשה מגונה בצעירה בת 22 ובפעם השלישית ביצע מעשה מגונה באחותה בת ה-14. השופט אברהם אליקים הדגיש את הפגיעה הקשה בפרטיותן וכבודן של האחיות אך גם התחשב בנסיבות חייו הקשות של האיש וגזר עליו 30 חודשי מאסר בפועל.

בשנים 2015-2016, בשלושה מקרים שונים, ביצע אדם כבן 58 עבירות מין בשתי שכנותיו – בנות 14 ו-22 בזמן האירועים.

האיש הודה במעשים והורשע במסגרת הסדר טיעון. בהכרעת הדין נכתב שבחודש נובמבר 2015, בסמוך לשעה 4:00 בבוקר, נכנס הנאשם לחדר השינה של הבנות בשעה ששתיהן ישנו במיטותיהן. הוא ניגש לבגירה, הסיר מעליה את השמיכה במטרה לבצע בה מעשים מגונים. היא התעוררה ואיימה לקרוא לאחיה ובתגובה אמר לה הנאשם ״אל תקראי לאף אחד, בא לי עלייך״ ויצא מהבית.

בתחילת מרץ 2016 נכנס שוב הנאשם לחדר של הבנות, הסיר את השמיכה מבת ה-22, היא התעוררה וברחה למטבח והוא יצא מהבית. חודש לאחר מכן הוא נכנס לבית בפעם השלישית, ניגש למיטתה של הקטינה בת ה-14, הסיר את השמיכה מעל גופה, הכניס ידו מתחת לכותנתה דך השרוול וליטף את שדה. היא החלה לצעוק בפחד והוא ברח.  

במסגרת הטיעונים לעונש המדינה, באמצעות עו״ד הילה אייזנבנד, ביקשה להטיל על הנאשם בין 3 ל-5 שנות מאסר. היא הדגישה את חומרת העבירות, במיוחד כלפי המתלוננת הקטינה, בנוסף לעבירות של הסגת גבול שפגעו בצורה בוטה בתחושת הביטחון והפרטיות של השתיים.

הסנגור, עו״ד מיכאל כרמל, ביקש להסתפק בעבודות שירות ומאסר על תנאי. הוא הדגיש כי כבר בתחילת הדרך הנאשם לקח אחריות על מעשיו והוסיף שאין לו הרשעות קודמות בעבירות מין. עוד ביקש הסנגור לקחת בחשבון את גילו המתקדם של האיש ואת נסיבות חייו הטרגיות – רצח שני ילדיו לפני מספר שנים.

הנאשם עצמו הביע צער ״על מה שקרה״ והסביר שמעולם לא היה מעורב במעשים כאלה.

אימה ופחד

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט אברהם אליקים כתב בהתייחס לאירוע השלישי כי ״במקרה זה פגע הנאשם בצורה לא קלה בכבודה ובפרטיותה של המתלוננת״. הוא הדגיש את הצורך בהגנה על שלומם ושלום גופם של קטינים חסרי ישע ונקיטת מדיניות ענישה מחמירה כלפי עברייני מין המנצלים את תום ליבם.

השופט ציין שבמעשיו כלפי המתלוננת הבגירה פגע הנאשם בכבודה ובפרטיותה וכי למרות שבאירוע הראשון הבין כי הוא לא רצוי ניסה לבצע את מעשיו הנלוזים פעמיים נוספות.  

״אמנם הנאשם לא  פעל באלימות כלפי המתלוננות, אך לא ניתן להקל ראש בתחושת האימה והפחד שפוקדים אדם שמתעורר בחדר השינה שלו כשמולו ניצב מסיג גבול שמטרתו לבצע בו עבירות מין״, כתב.

השופט זקף לזכות הנאשם את העובדה שבעקבות הודאתו נחסכה עדות המתלוננת הקטינה וכי נטל אחריות חלקית שחסכה זמן שיפוטי. השופט גם התחשב בנסיבות חייו הקשות.

בסיכומו של דבר דן השופט את הנאשם ל-30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי של 21,000 שקל למתלוננות.  

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ