אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> בעקבות ייצוגית: 35 אלף אריזות של ניירות הגלגול OCB יימכרו במבצע

בעקבות ייצוגית: 35 אלף אריזות של ניירות הגלגול OCB יימכרו במבצע

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 26/05/2013 17:04:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין, שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין גפן נ' קיוסקאי שיווק (2004) בע"מ

המשווקת של ניירות הגלגול OCB תמכור 35,000 אריזות נייר גלגול במבצע 1+1. זאת, במסגרת הסדר פשרה אליו הגיעה בעקבות ייצוגית שהוגשה נגדה. בבקשה נטען, כי החברה הטעתה את צרכניה, כשציינה כי יש באריזות 50 ניירות, למרות שהכילו 32 ניירות בלבד.

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת קיוסקאי, המשווקת של ניירות גלגול לטבק של המותג OCB.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד עידן איידן, בשם כל צרכני המוצר OCB, נטען כי על אריזות הניירות מסוג Slim Premium + Filters, שמחירן 10 שקלים, צוין שהן מכילות 50 ניירות בעוד שבפועל הכילו 32 ניירות בלבד. בכך, טען המבקש, הטעתה החברה את צרכניה, התרשלה והתעשרה שלא כדין.

המבקש עתר לפיצוי של 3,240,000 שקל. זאת, בהתחשב בפרמטרים של הפרש כמות הניירות, מחיר המוצר, מספר נקודות המכירה שנמכר בהן וכן פרק הזמן המשוער בו נמשך המחדל.

כמו כן, ביקש מביהמ"ש להצהיר, כי הפצת המוצר באופן המתואר לעיל נוגדת את חוק הגנת הצרכן ולהורות לחברה לתקן את הכיתוב על גבי האריזות .

החברה העדיפה לנהל משא ומתן לפשרה עם המבקש, במסגרתו השיבה לטענות שעלו נגדה. לדבריה, מדובר בטעות דפוס חד-פעמית שאירעה בסדרת ייצור בודדת, שכללה 194,250 יחידות בלבד, והיא עדכנה את לקוחותיה בדבר הטעות באתר האינטרנט שלה.

לטענתה, מאז ועד היום היא מציינת על גבי אריזות המוצר את מספרם המדויק של הניירות.

החברה טעתה - הצרכן יהנה

בהסדר הפשרה, עליו הסכימו הצדדים, חישבה החברה כי סכום הפיצוי עומד על 699,300 שקלים, שהם סכום מכפלת מספר היחידות שנפלה טעות באריזתן (194,250) הפרש הניירות (36%), והמחיר ליחידה (10).

למרות עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שעל סכום הפיצוי להיות גבוה יותר, בשל ההטעיה ולאור העובדה שסכום ההטבה מגיע רק למחצית מהנזק שחישבה החברה, מצא השופט יצחק ענבר את ההסדר ראוי והוגן.

על פי ההסדר, התחייבה החברה להפיץ בנקודות המכירה 35,000 יחידות מהמוצר בחינם במסגרת מבצע של 1+1, במארז הטבה.

כמו כן, התחייבה החברה לשלם למבקש גמול של 10,000 שקל ושכר טרחה של 50 אלף שקל לעורך דינו.

עם זאת, על מנת לתמרץ את המבקש ובא-כוחו לוודא שהחברה אכן מעניקה את ההטבה לצרכנים, הורה השופט לשלם להם חלק מהגמול ושכר הטרחה רק לאחר ביצוע ההסדר.

הודעה בעניין ההסדר תפורסם בעיתונות בתוך 14 יום מיום ירסום פסק הדין (19/5/2013) ולאחריה תחל החברה בשיווק אריזות ההטבה.

לפסק הדין בעניין גפן נ' קיוסקאי שיווק (2004) בע"מ

למדור: צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ