אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> אורנג' תפצה לקוחות שלא מסרה להם העתק מהחוזה

אורנג' תפצה לקוחות שלא מסרה להם העתק מהחוזה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 15/02/2012 11:26:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מאור ואח' נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ

נציגת אורנג' שצירפה בני זוג לרשת, הציגה להם את החוזה על גבי מחשב, אך לא מסרה להם העתק. לימים הבחינו, כי חויבו בתשלום גבוה מזה שסוכם, והגישו תביעה להחזר הכספים. אורנג' טענה, כי החיוב בוצע בהתאם לחוזה. ביהמ"ש קבע: מדובר בהפרת הוראה צרכנית מובהקת.

בני זוג שביקשו לעבור לרשת אורנג', סיכמו עם נציגת החברה את תנאי ההתקשרות, וזו הגיעה לביתם, הציגה להם החוזה על גבי מחשב נייד, והם חתמו עליו בחתימה אלקטרונית, כשהנציגה הבטיחה להם שתשלח העתק מהחוזה במייל, אלא שלטענתם, החוזה לא נשלח אליהם, וכחודש לאחר מכן, הבחינו כי חויבו ב 639 שקל יותר ממה שסוכם בחוזה.

לפיכך הגישו בני הזוג תביעה לבית משפט לתביעות קטנות בת"א נגד אורנג', בה ביקשו השבת הסכום שנגבה ביתר ופיצוי של 5,000 שקל עבור אבדן הזמן ועגמת הנפש שנגרמה להם. לטענתם, פניותיהם לחברה לא נענו, והתובע נאלץ להגיע לסניף החברה על מנת לקבל את החוזה, שאז נדהם לגלות, שתנאיו אינם תואמים את אלה שסוכמו עם הנציגה. עוד טענו, כי בעת הפגישה לא התעמקו בקריאת החוזה, הן משום שמיהרו לצאת את הבית, והן לאור חוסר הנוחות שבקריאת החוזה על גבי צג המחשב הנייד הקטן.

אורנג' הכחישה את טענות התובעים וטענה, כי פרטי העסקה שסוכמו עם הנציגה הם הפרטים שמופיעים בחוזה, וכי ככל הנראה מדובר בטעות בכדאיות העסקה. עוד טענה, כי החוזה הוצג לתובעים על גבי המחשב, וכי התובעים ידעו על מה הם חותמים.

מסירת החוזה- הגינות אלמנטארית

השופט יעקב שקד קיבל את התביעה, לאחר שקבע כי אורנג' הפרה את חוק הגנת הצרכן, הן מכיוון שלא נתנה לתובעים הזדמנות סבירה לעיין בחוזה, והן משום שלא מסרה להם העתק ידני מייד עם החתימה.

נפסק, כי הצגת חוזה בן ארבעה עמודים, שכתוב בצפיפות, על מחשב נייד קטן, אינה מאפשרת ללקוח לקרוא אותו בניחותא, וכי מסירת חוזה מיד לאחר החתימה, מבטאת הגינות אלמנטארית כלפי הלקוח, שכך ניתנת ללקוח האפשרות לבדוק שלא נפלו בו טעויות.

השופט הוסיף כי אורנג' הגדילה לעשות כשלא מסרה את החוזה לתובעים אלא לאחר שהתובע נאלץ להגיע לסניף החברה, וקבע כי מדובר בהפרת הוראה צרכנית מובהקת, שנועדה להגן על הצרכן הקטן מול העוסק המנוסה והגדול.

עוד נפסק, כי יש לקבל את טענת התובעים כי לא הספיקו לקרוא את החוזה כראוי, ולפיכך לא ידעו על מה הם חותמים, וכי הוטעו ע"י הנציגה, באשר הייתה סתירה בין פרטי חוזה ההתקשרות לבין מה שסיכמו עמה.

לפיכך חויבה אורנג' להשיב לתובעים 639 שקל שגבתה ביתר, לפצות אותם ב 2,500 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה להם, בהתחשב בהתנהלותה הלקויה, וכן לשלם הוצאות משפט של 800 שקל.

לפסק הדין בעניין מאור ואח' נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ