-
לפנינו תביעתה של גב' גלית בוצ'אן (להלן: התובעת), נגד מעסיקתה בתקופה הרלוונטית לתביעה - רפאל מנוף ניהול פרויקטים בע"מ, חברה לניהול פרויקטים (להלן: הנתבעת או החברה), המונה מספר עובדים מצומצם. בבסיס התביעה עומדת טענתה של התובעת, כי בתקופה האחרונה לעבודתה הופלתה לעומת עובד אחר, על רקע מינה, ועל כן - היא תובעת תשלומים שונים, בגין פיצוי עבור פיטורים שלא כדין ובחוסר תום לב, בשל היעדר שימוע וזכות טיעון, ההפרש בין השכר ששולם לאותו עובד לבין השכר ששולם לה, השלמת פיצויי פיטורים, בהתאם לשכר ששולם לעובד זה, ופיצוי ללא הוכחת נזק, בגין פיטורים בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988.
-
הנתבעת, מנגד, הכחישה את זכאותה של התובעת לאיזה מהסעדים שתבעה, וטענה, כי ככל שיפסק לזכותה סכום כלשהו, יש לקזז מכך את הסכום שהפחית אחד הלקוחות, מהתמורה ששילם לנתבעת, בגלל כשלי התובעת בעבודתה.
-
להלן נפנה להצגת העובדות הרלוונטיות לענייננו, כפי שהוכחו בפנינו, ותמצית טענות הצדדים. נקדים ונאמר כבר עתה, כי - ככלל, גרסתה של הנתבעת נמצאה אמינה בעיננו, ובדרך כלל העדפנו אותה ואת הפרשנות שניתנה על ידה להשתלשלות האירועים, על פני אלה של התובעת. לאחר מכן, נכריע ברכיבי התביעה, כסדרם, וככל שנדרש לכך - בטענת הקיזוז שהעלתה הנתבעת.
העובדות ותמצית טענות הצדדים
-
התובעת החלה את עבודתה בנתבעת, ביום 1.5.07, בניהול עבודות הנדסה ופיקוח עליהן. התובעת, שהיא בעלת תואר אקדמי בהנדסה אזרחית, טוענת - כי עבדה כמהנדסת אזרחית, וכי הנתבעת ניצלה את היותה בעלת תעודה כדי להציג זאת ללקוחות פוטנציאליים. אולם, גרסת הנתבעת, לפיה - התובעת לא הועסקה כמהנדסת אזרחית, ותעודה כזו לא היוותה תנאי להעסקתה ואף לא יתרון, ביחס לשאר המפקחים בנתבעת, מקובלת עלינו, ועולה בקנה אחד עם ההודעה על תנאי ההעסקה [התעודה - תצהיר התובעת, ת/1, נספח ב'; הודעה על תנאי העסקה - תצהירי ההגנה, נספח י"ג].
-
לטענתה של הנתבעת, אשר לא נסתרה על ידי התובעת - במסגרת תפקידו אחראי מפקח על כל שלבי הניהול והפיקוח של הפרויקט, הן השלבים הראשונים, אשר מאופיינים בעיקר בעבודה משרדית, והן השלבים המתקדמים, שמאופיינים בעבודת שטח. בזמן עבודת השטח מוקם באתר הבניה משרד עבור המפקח ועליו לקדם את הפרויקט, ובכלל זה - לסייר בשטח ולפקח על טיב העבודה ועל הכמויות, לנהל רישום ביומן העבודה, לקיים פגישות עם קבלנים ומתכננים, לתעד פרוטוקולים ומעקב אחר ביצועם, לבדוק חשבונות המוגשים לו, לבדוק עמידת הקבלנים בלוחות הזמנים, ולבדוק עמידת הפרויקט בתקציב.
-
על פי ההודעה על תנאי העסקה - שעות העבודה של התובעת הוגדרו בין השעה 08:30 לשעה 15:30, במשך 5 ימים בשבוע. לטענת התובעת - בפועל, העבודה היתה מסביב לשעון, והיא נדרשה לעמוד לרשות הנתבעת והלקוחות 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, לצורך מתן פתרונות, בפרויקטים עליהם היתה אחראית. אלא, שגם בעניין זה אנו מעדיפים את עמדת הנתבעת - כי, ככלל, התובעת נדרשה לעבודה במשרה מלאה, בלבד, וכאשר לקוח מסוים - בנק לאומי - דרש שתהיה זמינה לטלפונים ומתן מענה מינימאלי גם לאחר השעה 15:00, היא לא עשתה כן.