ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
|
24676-09-10
01/11/2011
|
בפני השופט:
זהבה (קאודרס) בנר
|
- נגד - |
התובע:
1. מהראן אסדי 2. סאלח אסדי
|
הנתבע:
פלאפון תקשורת בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
לצערי, עקב תקלה לא הובא לידיעתי כי בתיק זה עדיין לא נכתב פס"ד, ועניין זה נודע לי רק לפני מספר ימים. ומכאן העיכוב במתן פסה"ד. עם הצדדים הסליחה.
א.העובדות הצריכות לעניין:
1.בכתב תביעתם טענו התובעים (תובע מס' 1 הינו המחזיק הרשום של המכשירים בהם ידובר בהמשך ואילו תובע מס' 2 הוא העושה שימוש והמשלם עבור השירות שמתקבל באמצעות מכשירים אלו והכל בהסכמת התובע מס' 1 ובידיעתו וכן בידיעת הנתבעת) כי טרם נסיעתו של התובע מס' 2 לירדן פנה אל הנתבעת ובקש לרכוש באמצעותה חבילת התקשרות מיוחדת וזולה, ואף הופנה על ידה לבזק בינלאומי לרכישת חבילה דרכם במקביל.
לאחר שרכש החבילה מאת הנתבעת קיבל באמצעות המייל שלו הדרכות על אודות אופן השימוש בחבילה, ובעודו מנסה לתפעל השירות הבחין בתקלה המונעת ממנו השימוש.
גם ביום הנסיעה לירדן פנה לאנשי הנתבעת והבהיר להם הבעיה, אך אלו מצדם התעקשו שעם כניסתו לשטח ירדן הבעיה תיעלם, והוא יוכל ליהנות משירותי החבילה אותה רכש.
עם הגיעו לירדן ניסה שוב לתפעל השירות, אך לשווא – לא ניתן היה ליהנות מהשירות. בצר לו נאלץ לרכוש בסכום של 80 דינרים ירדניים מכשיר טוקמן בו עשה שימוש חלופי.
לאחר שוידא כי אינו יכול לעשות שימוש במכשיר אותו לקח עמו מישראל, הניחו בכספת חדרו בבית המלון ולא עשה בו עוד שימוש.
למחרת היום הוציא התובע המכשיר ממקום אחסונו ולפתע צלצל המכשיר, ומאותו רגע ואילך המשיך לעשות בו שימוש עד ליום חזרתו לישראל.
מששב לישראל פנה לאנשי הנתבעת בבקשה לברר מדוע קרתה התקלה, ונאמר לו להפתעתו כי אמנם החבילה אותה רכש לא נוצלה, אך מאידך בוצע חיוב ישיר בגין השימוש שעשה בירדן במכשיר.
הסבריו של התובע ובקשותיו כלפי הנתבעת נפלו על אזניים ערלות, לדבריו.
לאור יחסה זה של הנתבעת לתובע ביקש לנייד מכשיריו אצל הנתבעת לחברת תקשורת סלולרית אחרת, וזאת עשה לאחר שוידא אצל אנשי הנתבעת כי איננו מחוייב בהסכם כלשהי על החבילה ועל המכשירים מול הנתבעת. בסופו של יום נייד 3 מתוך 4 המכשירים מהנתבעת לחברת סלקום.
ביום 1/4/10 קיבל חשבון מאת הנתבעת בסך 2,880 ₪ הכוללים חויב עבור שיחות וכן קנס בגין הניוד.
התובע לא זכה לקבל הסברים מאנשי הנתבעת בסניפי הנתבעת בערים כרמיאל וסח'נין.
סך תביעתו של התובע הינה 8,500 ₪ (המורכבים מ – 2,200 ₪ סכום החשבונית, 150 ₪ ריבית, 1,000 ₪ הוצאות אישיות ו – 5,000 ₪ עגמת נפש).
2.בכתב הגנתה טענה הנתבעת ראשית כי דין התביעה כנגדה להימחק מחמת חוסר יריבות בין התובע מס' 2 לבינה, באשר הסכמי ההתקשרות הינם בינה לבין התובע מס' 1 בלבד.
לטענתה ביום 11/3/10 פנה התובע לנתבעת ורכש תכנית "חבילת 60 דקות פלאפון לחו"ל" הכוללת 30 דקות יוצאות בשירות החיסכון ו-30 דקות נכנסות בחו"ל בתשלום חד פעמי של כ – 85 ₪.
בימים 12-13/3/10 שהה התובע בירדן, ועשה שימוש שוטף וסדיר בשירותי פלאפון חו"ל (במשך עשרות דקות של שיחות נכנסות ויוצאות שביצע בחו"ל) שלא במסגרת החבילה אותה רכש, ועל כן חויב חשבונו בסופו של יום בסך של 623.5 ₪.
הנתבעת ציינה כי אופן השימוש בחבילה אותה רכש התובע וכן הפרשי העלויות של ביצוע השיחות באמצעות החבילה ושלא באמצעות החבילה הוסברו היטב לתובע בשיחת הטלפון אותה ביצע ימים לפני נסיעתו לירדן באמצעות נציגת הנתבעת, והדברים אף נשלחו אליו בהודעת מסרון.
הנתבעת הכחישה בכתב הגנתה כי התובע יצר עם אנשיה קשר מירדן על מנת לקבל הבהרות מדוע מכשירו לא עובד.