אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> אושרו הסדרי פשרה בייצוגיות נגד מירס והוט-יפעילו קו חינם למוקדי השירות

אושרו הסדרי פשרה בייצוגיות נגד מירס והוט-יפעילו קו חינם למוקדי השירות

מאת: אלעד קוגלוביץ' | תאריך פרסום : 26/07/2011 13:50:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין כהן ואח' נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ ואח'

לפסק הדין בעניין כהן ואח' נ' מירס תקשורת בע"מ ואח'

בית משפט המחוזי מרכז אישר הסדרי פשרה בתובענות ייצוגיות נגד חברות התקשורת "הוט" ו"מירס", לפיו התחייבו החברות להפעיל מספרי חינם למתקשרים למוקדי השירות והתקלות שלהן, הן מטלפונים נייחים והן מניידים.

המבקשים, מנויים על שירותי "הוט" ו"מירס", הגישו בקשות לאישור תובענות ייצוגיות נגד החברות, באשר לטענתם, כי החברות הפרו את חובתן החוקית לספק ללקוחותיהן שירות טלפוני חינם לשם מתן מענה לפניות בענייני ליקויים, פגמים בטובין או פגמים בשירותים הניתנים על ידן, ואף יצרו כלפי הציבור מצג מטעה לפיו הדרכים להתקשרות עם מוקדי התקלות, הן בשיחת חינם, בעוד שבפועל ב"הוט" ההתקשרות למספר 6900* כרוכה בתשלום וההתקשרות למספר 1-801-700-700 פטורה מתשלום אך ורק כאשר מדובר בחיוג מקו נייח, וב"מירס" חיוג למספר 057* מטלפון נייד של מירס אינו כרוך בתשלום, בעוד שחיוג למספר 057-7575757 מכל טלפון או לקו 1-800 המוביל למוקד המכירות בלבד, כרוכים בתשלום.

בבקשה נטען כי חברי הקבוצה - כל ציבור הלקוחות של החברות, זכאים לפיצוי או השבה של הכספים שנגבו מהם בשל השיחות שביצעו אל החברות החל מיום 1.3.2006 ועד למועד בו יפעלו החברות בהתאם לדין ויעניקו לציבור לקוחותיהן את האפשרות להתקשר בחינם למוקד השירות והתקלות.

מ"הוט" ו"מירס" נטען, כי על פי הוראת שר התקשורת, מספרי 1-800 ו-1-801 הינם מספרי חינם למתקשרים מטלפון נייח בלבד, ובעלות של 22 אג' לדקה למתקשרים מטלפון נייד, וכי הדבר ידוע לציבור. עוד נטען, כי אין יסוד להניח שהציבור טעה לחשוב שמספר כוכבית הוא מספר חינם וברור לכל שהכוונה היא ליצירת מספר שקל יהיה לזכור.

בעקבות התביעה, וכן בעקבות תיקון רגולטורי לפיו מיום 28.3.10 ייכנס לתוקפו הסדר אחר בו השיחות למספרי 1-800 יהיו חינם הן למתקשרים מטלפון נייח והן למתקשרים מטלפון נייד, התחייבו "מירס" ו"הוט" להפעיל, החל מהמועד הקובע, קו טלפוני חינם למוקד התקלות עבור כל לקוחותיהן לשם מתן שירות וטיפול בתקלות, ולפרסם ולהודיע לכל לקוחותיהן באופן מובלט אודות הקו. משכך, ולאור העובדה כי לחברות היה קיים קו 1-800 קודם להגשת התביעה, הגישו המבקשים בקשה לאישור הסדר פשרה לפיו מסכימים הם לוותר על דרישת פיצוי נוסף מהחברות בגין העבר, וכן, על כל טענה או דרישה הכלולה בכתבי הטענות.

השופטת מיכל נד"ב קבעה כי הסדר הפשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין, וכי הייתה תועלת בתובענה הייצוגית לחברי הקבוצה וללקוחות עתידיים של המשיבות לאור הפעלת קו טלפוני חינם להתקשרות מכל טלפון. משכך, אישרה כאמור השופטת את הסדרי הפשרה.

לפסק הדין בעניין כהן ואח' נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ ואח'

לפסק הדין בעניין כהן ואח' נ' מירס תקשורת בע"מ ואח'

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ