אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> התקבלה עמדת לשכת עוה"ד: בהליך משמעתי לא ניתן לערער על החלטות ביניים

התקבלה עמדת לשכת עוה"ד: בהליך משמעתי לא ניתן לערער על החלטות ביניים

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 28/01/2013 15:47:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין פודים נ' לשכת עורכי הדין- מחוז ירושלים

ביה"ד המשמעתי הארצי קיבל ערעור שהגישה לשכת עוה"ד, הרשיע עוה"ד בעבירה על כללי האתיקה, והחזיר את הדיון לביה"ד המשמעתי המחוזי, על מנת שיגזור את דינו. בינתיים, הגיש עוה"ד ערעור על הרשעתו לביהמ"ש המחוזי. האם המחוזי מוסמך לדון בערעור או שמא יש להמתין לקבלת גזר הדין?

נגד עו"ד הוגשה קובלנה מטעם לקוחו, אשר טען כי זה לא מילא חובתו כלפיו כשכשל מלהגיש סיכומים במועד בהליכים בהם ייצג אותו, גם לאחר קבלת ארכה, וכי הדבר גרם לו להוצאות משפט גבוהות וכן לפס"ד חלוט נגדו.

ביה"ד המשמעתי המחוזי זיכה את עוה"ד מחמת הספק, לאחר שמצא סתירות בעדות הלקוח. על החלטה זו ערערה לשכת עורכי הדין לבית הדין המשמעתי הארצי, שם התהפכה ההחלטה ועוה"ד הורשע בעבירה של אי ייצוג בנאמנות ובמסירות, וההחלטה הוחזרה לבית הדין המשמעתי המחוזי, לקביעת גזר הדין.

על כך הגיש עוה"ד ערעור לבית המשפט המחוזי, על מנת שזה ישיב על כנה את הכרעת הדין שנקבעה בבית הדין המשמעתי המחוזי, אשר מזכה אותו, שכן לטענתו, בבואו לדון בערעור, התערב בית הדין הארצי בממצאים עובדתיים, במקום לבחון את פסה"ד כערכאת ערעור.

ב"כ הלשכה, טען כי דין הערעור להימחק, מכיוון שההליך עוד לא הסתיים, וכשם שלא ניתן לערער על החלטות ביניים בהליך פלילי, כך גם בהליך משמעתי. לפיכך, טען כי יש להמתין לגזר הדין שיל ביה"ד המשמעתי המחוזי, תוך שמירה על זכותו של עוה"ד לערער בתום ההליכים.

דין משמעתי ודין פלילי- אותו נתיב

ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה את הערעור.

השופט משה דרורי קיבל את עמדת הלשכה וקבע, כי ככל הנוגע לערעורים, הולכים הדין המשמעתי והפלילי באותו נתיב, ולכן ניתן להגיש ערעור על גזר דין שניתן במסגרת הליך משמעתי רק בסיום ההליך.

מאחר שמערכת בתי הדין המשמעתיים טרם סיימה את טיפולה בפרשה, קבע השופט, כי יהא על עוה"ד להמתין עד לגזר הדין של בית המשפט המשמעתי, שלאחריו יהיה זכאי לערער לבית הדין המשמעתי הארצי, ורק אז, במידת הצורך ניתן יהיה לערער לביהמ"ש המחוזי.

לבסוף נקבע, כי כל צד יישא בהוצאותיו.

עו"ד יורם פיי מציין כי " בקובעו כי "אין מקום לערער על פסק דין מרשיע של בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין , כל עוד לא נגזר עונשו של עורך הדין הנילון", חזר בית המשפט המחוזי על ההלכות שנשתרשו זה מכבר בהליכים פליליים או מעין פליליים, בהן נקבע כי אין מערערים על תוצאות או החלטות ביניים של בית המשפט או הטריבונל השיפוטי עד למתן גזר הדין - דהיינו עד לאחר קביעת העונש.

להחלטה בעניין פודים נ' לשכת עורכי הדין- מחוז ירושלים

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ