אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> ביהמ"ש: חשיפת התעללות של אב בבתו בתכנית טלויזיה מוגנת מפני תביעת דיבה

ביהמ"ש: חשיפת התעללות של אב בבתו בתכנית טלויזיה מוגנת מפני תביעת דיבה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 29/07/2010 13:10:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלוני נ' ישראל 10 שידורי הערוץ החדש בע"מ

בית משפט השלום בחיפה דחה תביעה בעילת לשון הרע כנגד ערוץ 10, שהגיש אב בטענה כי בתו חשפה התעללות שעברה על ידו במהלך התכנית "המראה" בהנחיית אורנה דץ, בקובעו, כי פרסום הדברים היה אמת.

בתו של התובע השתתפה בתכנית בערוץ 10 בשם "המראה" בהנחיית אורנה דץ, ובמסגרתה עברה טיפולים קוסמטיים שונים וקיימה שיחות עם יועצים במטרה לשנות את תחושותיה הקשות כלפי עצמה. לטענת אביה, במהלך השיחות נאמרו דברים שמהווים לשון הרע כלפיו, מאחר והבת טענה בשידור כי האב התעלל בה בילדותה, וזאת מבלי לברר את אמיתות הדברים ומבלי לבקש את תגובתו טרם שידור התכנית. לפיכך, הגיש האב תביעה בעילת לשון הרע כנגד ערוץ 10, חברת ההפקות, היועץ האישי ששוחח עם הבת ואורנה דץ.

השופטת תמר נאות-פרי דחתה את התביעה. נקבע, כי השיחות שניהלה הבת עם היועצים השונים ועם המנחה אמנם עלולות להיחשב כלשון הרע כלפי האב, שכן דברי הבת, כי אביה קילל אותה ונהג להשפילה יכולים לגרום לחלק מהאוכלוסיה לחשוב, כי האב לא חינך את בתו באופן ראוי ולטעת בהם דעה שלילית כלפיו, כך גם לגבי הגדרת היחס של האב לבתו ע"י היועץ כ"התעללות".

יחד עם זאת, נקבע, כי עומדת לנתבעים הגנת אמיתות הפרסום, שכן הבת עצמה אישרה את אמיתות הדברים שנאמרו ועדותה אף חוזקה ע"י עדויות קרובי משפחתה.

עוד נקבע, כי בדברי הבת יש עניין ציבורי, שכן היו חלק בלתי נפרד מהסיבות בגינן החליטה לעבור את השינוי הקיצוני במהלך התכנית, והיה מקום לאפשר לה לספר מדוע היה חשוב לה לעבור את מסכת השינויים הזו. בנוסף נקבע, כי יש לזקוף לחובת האב את העובדה, שלאחר התכנית הראשונה לא פנה לערוץ 10 בבקשה, כי יתנצלו או יפרסמו את תגובתו.

לפסק הדין בעניין פלוני נ' ישראל 10 שידורי הערוץ החדש בע"מ

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ