אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> רק בתל אביב: ארבע מקלחות בדירת 70 מ"ר

רק בתל אביב: ארבע מקלחות בדירת 70 מ"ר

מאת: עו"ד עמית הראל | תאריך פרסום : 04/11/2014 14:28:00 | גרסת הדפסה

businessplans, morguefile.com

בעל דירה בתל אביב רצה להתאימה למגורי שותפים והחל בשיפוץ מאסיבי שכלל גם הוספת מקלחת ושירותים לכל חדר. כשפעולות הבניה הגיעו לידיעת הוועדה המקומית בעיר, הוצא נגדו צו להפסקת העבודות. האם פעולות בדירה פרטית דורשות היתר בניה? עו"ד עמית הראל משיב. 

בעל הדירה החליט שדירתו, שגודלה 70 מ"ר, תהפוך לדירה אידיאלית למגורי שותפים. במסגרת עבודות שיפוץ מאסיביות, שביצע במו ידיו, הוא הוסיף לה עוד חדר, יצר מרחב ציבורי שכלל מטבח והחל בבניית חדרי שירותים ומקלחת בכל אחד מהחדרים.

לכתבות נוספות בנושא:

לאחר שהעירייה הבחינה בעבודות הבניה, הוצא נגד בעל הדירה צו להפסקת העבודות. הוועדה המקומית בעיר הבהירה לבעל הדירה, כי השיפוץ דורש היתר בניה.

בעל הדירה מיהר והגיש בקשה לביטול הצו. לטענתו, לפני תחילת העבודות הוא נועץ במומחה, שאישש את סברתו כי מאחר שמדובר בשינויים פנימיים בדירה עצמה – ולא בחלוקתה ליחידות שונות – לא נדרש כל היתר. זאת, במיוחד כשמדובר בבניה שלא מעמיסה על מערכות הבניין ולא פוגעת בשכנים.

עבודות צנרת – לא שינוי פנימי

השופט אביים ברקאי קבע, כי אמנם חלק מעבודות השיפוץ, כמו הוספת קירות פנימיים, אינן דורשות היתר, אך הגדלת מספרי חדרי השירותים והמקלחת, הדורשת שינוי בצנרת - דווקא כן. השופט הסביר, שעבודות צנרת לא נחשבות לשינוי פנימי, ועל כן יש להותיר את הצו עד שיינתן להן היתר.

גם אם השיפוץ אינו פוגע בתשתית הבניין, הוסיף השופט, ההחלטה על תקינות הבניה צריכה להינתן ע"י בעלי המקצוע של רשויות התכנון והבניה. משכך, על המבקש לפעול מול רשויות אלה להכשרתו. הבקשה נדחתה, לא נפסקו הוצאות.

חוק התכנון והבניה אינו דורש היתר בניה לשינויים פנימיים, אך במקרה של הוספת ארבעה חדרי שירותים ומקלחת, בתי המשפט מתייחסים לשינוי כאל כזה הדורש היתר. גישת בתי המשפט היא שכאשר ישנם סממנים לפיצול הדירה למספר יחידות, יש צורך בהיתר בניה. על כן, על המבצע שינויים פנימיים להקפיד כי השינוי לא יישא סממנים של מספר יחידות היכולות להיות נפרדות ועצמאיות, ובכך להבטיח כי לא ימצא עצמו עובר על הוראות החוק.

 

* עו"ד עמית הראל עוסק בדיני מקרקעין.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ