אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> קרא לשופט 'קקמייקה' ולא יוכל להגיש תביעות במשך שנתיים

קרא לשופט 'קקמייקה' ולא יוכל להגיש תביעות במשך שנתיים

מאת: עו"ד יעקב אברמוביץ | תאריך פרסום : 28/09/2014 16:10:00 | גרסת הדפסה

southernfried, morguefile.com

אדם שממש התעמר במערכת בתי המשפט, בין היתר בהגשת עשרות תביעות, מאות בקשות והטחת עלבונות בשופטים גילה שגם לכך יש גבול: בהחלטה נדירה החליט בית המשפט לגמול לו ולחסום אותו מהגשת תביעות בשנתיים הקרובות.

נראה שלאחרונה בעלי דין מרשים לעצמם יותר ויותר להלך אימים על בתי המשפט והשופטים, תחת הכסות של "חופש הביטוי". באחרונה, נאלץ בית המשפט לשים סוף להתנהלות טורדנית ומבזה של תובע, למרות הפגיעה בזכות הפנייה לערכאות.

לכתבות נוספות בנושא:

 הסוגיה החלה בתביעה שהגיש התובע בשנת 1999 לבית המשפט לענייני משפחה במחוז תל אביב. לכתב התביעה בן 220 העמודים נלוו כ-30 בקשות שונות. מאז ועד היום פתח התובע עוד כ-30 תיקים נוספים.

הבקשות, התביעות והתנהלותו בבית המשפט הפכה את בירור ההליכים לבלתי אפשרי. התובע נהג כלפי השופטים שדנו בתיקיו בגסות לשון ורוח, זלזול והטחת עלבונות לא רק כלפי יריביו אלא כלפי השופטים עצמם. בין היתר אמר לשופטים: "אני לא סופר את מערכת המשפט" "אתה בושה לשופטי ישראל... ראית איזה קקמייקה של שופט, ביזיון לבתי המשפט...". ועוד אמירות שהשתיקה יפה להן.

למשמע דברים אלה, בשלב מסוים, אסר ביהמ"ש על התובע מלהיכנס לדיונים בענייניו ופסק נגדו הוצאות, אך ללא הועיל: התובע התעקש להישאר בתוך האולם ולא שילם את ההוצאות שהוטלו עליו.

עונש חריג וקיצוני

בשלב מסוים, השופט ארז שני, שדן באחד התיקים של התובע, הודיע לתובע שאם לא יפסיק להתנהג בצורה המבזה והמזלזלת שבה הוא נוהג, הוא יטיל עליו עונש חריג וקיצוני, שיימנע ממנו את הגישה לערכאות.

אלא שהתובע המשיך בשלו ולא שעה לאזהרות השופט, וזה החליט להוציא נגדו "צו חוסם" – צו שלא יאפשר לו להגיש תביעות חדשות בשנתיים הקרובות. השופט שני הודיע לתובע שזכותו לקבל יומו בביהמ"ש אינה כוללת את הזכות להתנהג ככל העולה על רוחו, ופעל כפי שהזהיר: כל תביעה שיגיש התובע נגד הנתבעים הנוכחיים תידחה באופן אוטומטי.

התובע חויב הוצאות של 48 אלף שקל.

צדק ביהמ"ש כשעשה שימוש בסמכותו ו"חסם" את אותו תובע טורדני מלהגיש תביעות ללא סוף, תוך שימוש בלשונו הארסית. ביהמ"ש היה ער לעובדה כי הוא משמש כמגן עבור באי שעריו, ביניהם המתדיינים השונים ועובדי מערכת בתי המשפט, והדגיש כי היכלי הצדק דוחים ומגנים בכל תוקף פעולות כמו אלו של התובע ופגיעה במערכת הצדק.

* עו"ד יעקב אברמוביץ עוסק במשפט אזרחי וסדרי דין.

**הכותב לא ייצג בתיק.

***המידע המוצג במאמר זה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
6

אני לא מאמין למה שכתוב בפסקי דין ובהחלטות. שופטים משקרים ומעוותים את הדין.

5

סהר שוקר

מערכת המשפט זהו ארגון פשע. ביום 15.10.17 יהיה ערעור בפני הרכב יעקובי דורות לומפ על תביעה נגד רובינשטיין, מזוז, דנציגר מנדלבליט ורוזן בעילת לשון הרע קובלנה פלילית אישית תיק 52766-06-17 במחוזי ירושלים שעה 1. מערכת המשפט שומרת אמונים אחד לשני חזק חזק. ראו פסק דין מטופש של גברת שטייניץ במחוזי ירושלים מספרו 23008-05-12 16.4.14 היא כתבה שהיא מוחקת לאדם את תביעתו כי הוא התלונן עליה ליועץ המשפטי לממשלה ( כידוע זו זכותו החוקית של האזרח) מה שזה אומר שעל שופט אסור להתלונן. זו מאפיה.
4

החלטה בזויה משופט שווה ערך לטירטור רציני מהתובע

אדם שמגיש 220 דפים ועשרות בקשות לרוב מריגש שנעשה לו עוול משפטי. אילו כילים עומדים לרשותו? , האם רק לשופטים מותר לפוגע לרמוס את האזרחים החלשים בהחלטות מושחתות. חופש הביטוי נועד לחלשים, אם מערכת המשפט היתה הוגנת, ישר היתי תוקף את התובע . אולם צר לי אך אני מסכים עם דבריו הקשים.
3

חופש הביטוי אינו מגן

חוםש הביטוי אינו כלי לניגוח זלזול השמצות חופש הביטוי הוא כלי לשמירת צדק ולשמיעת המיעוט ועורך דין שעושה שימוש באמירות מעין אלה מבזה את לקוחו ויתרה מכך מבזה את חופש הביטוי ואת היכל הצדק שנועד לשמור על אותו חופש הביטוי. שנה טובה עופר מזרחי,עו"ד
2

מדרון חלקלק

הכתבה מעידה על אימוץ מוחלט וציתני של החלטת השופטתוך התעלמות מהשלכותיה המסוכנות מאד.הזכות להגיש תביעה אינה מותנית בהתנהגות טובה או אפילו בציות לחוק.כמובן שיש להבטיח את הציות לחוק ואת אכיפת הסנקציות המוצדקות-אך אין לשופט כל זכות ל"הטיל עונש"שישלול בעתידזכות להגיש תביעה-שלפחות תיאורטית יכןלה להיות מוצדקת לחלוטין.
1

חופש הביטוי? לא בבית משפט.(בכל מקום אחר אפשר לבזות) אם עליו לשלם זו בעיה של האוכף!

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
תוקפם של פסקי בוררות בבד"ץ
עו"ד שחר ולנר, עו"ד רונן סטי
מה עדיף – אזרחות ספרדית או פורטוגלית? תלוי בני כמה אתם
עו"ד אתי אלמגור (צילום: ג'ורגיו שוויגר)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ