אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> מורשע בפגיעה מינית בבתו לא יפתח בהליכים בנוגע לפרשה ללא אישור בימ"ש

מורשע בפגיעה מינית בבתו לא יפתח בהליכים בנוגע לפרשה ללא אישור בימ"ש

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 31/03/2011 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים נתן "צו חוסם" האוסר על אב שנכלא בעקבות פרשת התעללות מינית קשה בבתו, לפתוח בהליכים משפטיים הנוגעים לפרשה, אלא באישור בית המשפט.

האב הורשע בביצוע עשרות רבות של מעשים מגונים ומעשי סדום בבתו הבכורה, ונדון לחמש עשרה שנות מאסר. ועדת גילוי עריות קבעה כי מדובר באדם עם הפרעת אישיות קשה אשר מהווה סיכון למשפחתו, ועל כן נמנעות ממנו חופשות והוא הועבר לאגף סגור בכלא.

ממקום כלאו הגיש האב תביעות כנגד מאות אנשים הסובבים את בתו, לרבות שכנים, חברים, בני משפחה ומורים, אליהן הוא צירף את פסק הדין הפלילי בו הורשע כאמור, ובכך חשף אותם לראשונה לפרטי הפרשה. האב לא הסתפק בכך, ולחלק מהתביעות צירף גם מסמך המכונה "צוואה" ובו אמרות נוראיות אודות בתו כגון "חתולת מין סוערת ותוססת" ובתחתיתו מספר הטלפון שלה. בעקבות כך, הגישה הבת תביעה למתן 'צו חוסם', שימנע מהאב לפתוח בהליכים משפטיים בנוגע לפרשה, אלא ברשות בית המשפט.

סגנית הנשיאה, השופטת נילי מימון קיבלה את התביעה בקובעה כי אמנם צו חוסם הינו סעד הניתן במקרים נדירים של ניהול הליכים טורדני וחסר כל עילה, אך מקרה זה נמנה על מקרים אלו. נקבע, כי הפצת פסק הדין הפלילי כשלעצמה מהווה עבירה על חוקים שונים שמטרתם מניעת פרסום פרטים הנוגעים לפגיעה מינית, כאשר כל תכליתן של התביעות היא להמשיך ולפגוע בבת ובשאר בני המשפחה. במקרה זה, כך נקבע, לא די במחיקה או דחייה על הסף ע"י ביהמ"ש, שכן הנתבעים מקבלים את כתבי התביעה עוד קודם לקיום ההליך.

במקרה זה, קבעה השופטת, יש מקום לתת את הצו המתבקש, שהינו צו מגביל בלבד, המתנה פתיחת הליכים הנוגעים לפרשה שבגינה נאסר, ברשות בית המשפט.

"אכן חסימת זכות הגישה לערכאות עלולה להוות מעשה המנוגד את תקנת הציבור מנגד ניצול ההליך המשפטי אשר כל מטרתו פגיעה חמורה, הטרדה, ערעור האפשרות לניהול אורח חיים תקין, ופגיעות חוזרות ונשנות בצד האחר מהווה אף היא מעשה המנוגד לתקנת הציבור וניצול לרעה של ההליך המשפטי", כתבה השופטת.

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
כשאת אומרת "לייק" למה את מתכוונת?
סאן זרח. צילום: שי גבריאלי
אלימות כלכלית: הפתרון בידיים של בתי המשפט
עו"ד אורלי מנע שני | צילום: אלה פאוסט

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ