אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> סירב להזמין מהתפריט והותקף – בעל הפאב יפצה ב-12 אלף שקל

סירב להזמין מהתפריט והותקף – בעל הפאב יפצה ב-12 אלף שקל

מאת: עו"ד מיכאלה מזרחי | תאריך פרסום : 18/09/2014 10:00:00 | גרסת הדפסה

צילום: Bar_Scene_2. By Grafixar www.morguefile.com

בני זוג שבילו בפאב במסגרת אירוע שקיימה עיריית חיפה ב-2009, התבקשו להזמין מהתפריט או לפנות את המקום. כשסירבו –שלף מנהל המקום את הכיסא תחת רגלי הבעל וזה נפל ונפצע. עו"ד מיכאלה מזרחי על האפשרות לתבוע פיצוי במקרה של תקיפה.

באוגוסט 2009 הגיעו בני הזוג לבילוי בפאב "קלמנס" בחיפה והתיישבו ליד שולחן שהציבה עיריית חיפה במסגרת אירוע "קלבת שבת" שארגנה בעיר. מלצרית שעבדה בפאב והבחינה כי אינם מתכוונים להזמין דבר, ביקשה מהם לפנות את המקום, והם ענו בסירוב. המלצרית קראה למנהל הפאב שהגיע לשולחנם של בני הזוג ודרש מהם "להזמין או לקום". האירוע הסתיים בפציעתו של הבעל.

לכתבות נוספות בנושא:

בתביעה נזיקית שהגיש הבעל לבית משפט השלום בחיפה, הוא טען כי גם כשהסביר למנהל כי הם ממתינים לזוג חברים נוסף ואח"כ יזמינו, זה לא עזר והמנהל התעצבן, משך את רגלי כיסא הבר עליו ישב והפיל אותו. בעודו שוכב על הרצפה, המשיך המנהל בתקיפה כשהטיח בו הכיסא וגרם לו לחבלה שבעקבותיה פונה באמבולנס לבית חולים, שם התברר כי הוא סובל משבר ומנפיחות בבית החזה. הוא אף אושפז ללילה לצורך השגחה.

המנהל טען מנגד, שהתובע הוא שהחל באלימות – צעק לעברו, נופף בידיו, התנדנד בכיסאו בעצבנות ואמר לו ש"פרנציפ" הוא לא מתכוון להזמין. לדברי המנהל, התובע המשיך להתנדנד על הכיסא עד שהחליק ונפל. הוא הציע לתובע עזרה ואף הגיש לו כוס מים, אך הוא סירב. המנהל הדגיש, כי לא נגע בתובע ולא הכה אותו בשום שלב. התובע הוא שהמשיך בצעקות, איים עליו שיתבע אותו ויקבל ממנו הרבה כסף, ודרש להתפנות באמבולנס.

הוכח: המנהל שלף את הכסא

השופטת מעין צור קבעה כי הוכח בפניה שהמנהל אכן משך את הכיסא תחת רגלי התובע וגרם לנפילתו. השופטת הסתמכה על הממצאים הרפואיים שהוגשו לעיונה ומצביעים על כך שלתובע נגרם שבר בבית החזה, שלא סביר שייגרם מהחלקה פשוטה מכיסא. כמו כן קיבלה השופטת את עדות השוטרת שהגיעה למקום מיד לאחר האירוע, שלדבריה המנהל הודה בפניה ששלף את הכסא כתגובה להתנהגות התובע.

השופטת צור הדגישה, כי היא אינה סבורה שהמנהל גם חבט בתובע באמצעות הכיסא, ונראה שהתובע הגזים בנסיונות להעצים את גרסתו נגד המנהל. עם זאת, די במעשיו אלו של המנהל כדי לקבוע שביצע עוולת תקיפה כלפי התובע.

לפיכך השופטת קבעה שהמנהל ישלם לתובע פיצוי בסך 12,000 שקל ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 20% מסכום הפיצוי.

בשנים האחרונות נעשה בעוולת התקיפה שבפקודת הנזיקין שימוש הולך וגובר ונפסקו בגינה אף פיצויים גבוהים מאד, במיוחד לקורבנות אונס וכדומה. במקרים חריגים נוהגים בתי המשפט להטיל "אשם תורם" על הנתקף עקב התגרות שהביאה לתקיפה.

 

* עו"ד מיכאלה מזרחי עוסקת בנזיקין.

** הכותבת לא ייצגה בתיק. שמות באי הכח לא אוזכרו בפסק הדין.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
אופניים חשמליים: מדריך לרוכב המצוי
עו"ד שירה פינקלשטיין (צילום: גל דור)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ