אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> בוטלה הרשעת צעיר שגידל קנאביס: "הזדמנות אמתית לחזור למוטב"

בוטלה הרשעת צעיר שגידל קנאביס: "הזדמנות אמתית לחזור למוטב"

מאת: עו"ד יפעת כהן | תאריך פרסום : 15/05/2016 15:42:00 | גרסת הדפסה

צילום: macor, www.123rf.com

ב-2015 נתפסו בביתו של הצעיר מעבדה לגידול קנאביס וכחצי קילו מהסם. בהסדר הטיעון הוא הודה והורשע בעבירות, אך בית המשפט התרשם מהתהליך השיקומי שעבר והחליט בצעד חריג לבטל את ההרשעה ולגזור עליו 500 שעות עבודות לתועלת הציבור.

על פי כתב האישום, במרץ 2015 נמצאו בביתו של הצעיר 21 שתילי קנאביס וכחצי קילו מהסם. עוד נמצאו כלים להכנת סמים כמו בקבוקים עם חומר דישון, נורות, מאווררים, צינורות, מדחום דיגיטלי ומשקל אלקטרוני.

לייעוץ בתחום:

פנו לעורך דין פלילי

בהסדר הטיעון הודה הנאשם והורשע בעבירות גידול והכנת סמים.

בשלב הטיעונים לעונש הוגש לבית המשפט תסקיר מטעם שירות המבחן. בתסקיר צוין כי מדובר ברווק כבן 30 המתגורר בבית הוריו ולומד לתואר בשמאות מקרקעין, אשר החל לעשן מריחואנה לפני כשש שנים בנסיבות חברתיות והחליט לגדל את הצמח כדי להימנע ממפגש עם חברה שולית.

שירות המבחן המליץ לבטל את ההרשעה על מנת שלא לפגוע בטיפול המשקם המוצלח שעובר הנאשם במרכז יום להתמכרויות.

המדינה טענה כי מדובר רק ב"התחלה של שינוי ולא בשינוי של ממש" והדגישה כי תופעת מעבדות הסמים הפכה ל"מכת מדינה" המחייבת הרתעה. המדינה דרשה להותיר את ההרשעה על כנה ולהשית על הנאשם ששה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי.

באת כוח הנאשם ביקשה לאמץ את המלצות השירות וציינה כי הנאשם משתף פעולה עם תהליך השיקום ונמצא נקי מסמים. כמו כן, לדבריה, מועצת שמאי המקרקעין רשאית לסרב לרשום כשמאי אדם שהורשע בעבירה פלילית. בנסיבות אלה לדבריה, עלול להיגרם לנאשם נזק שאינו עומד ביחס סביר לעבירה, לנוכח המשאבים הרבים שהשקיע הנאשם בלימודיו.  

הנאשם מצדו הבטיח שזו "פעם ראשונה ואחרונה שהוא מגיע לבית המשפט".

סם קל יחסית

השופטת נגה שמואלי-מאייר מבית משפט השלום בקרית גת קיבלה את עמדת המדינה כי התופעה הנרחבת של מעבדות הסמים הביתיות מחייבת הטלת עונשים מרתיעים.

השופטת ציינה עוד כי הנאשם הקים בביתו "מעבדת גידול סמים של ממש" ולא מדובר באדם שהחליט לגדל שתיל בודד כגחמה. כמו כן כמות הסם שנתפסה היא משמעותית, אם כי "לא גבוהה באופן חריג", כתבה השופטת.

מנגד לקחה השופטת בחשבון את העובדה שמדובר בגידול קנאביס, סם קל יחסית. כמו כן, השופטת התרשמה כי בעקבות ההליך הטיפולי הבין הנאשם לראשונה בחייו כי הוא זקוק לעזרה בגמילה מהסם והתחיל תהליך שיקומי מוצלח. הוא שולב במרכז יום לטיפול בהתמכרויות והוא מקפיד להגיע תוך "הבעת תחושת סיפוק, שמחה ומוטיבציה גבוהה".

לדבריה, בנסיבות אלה יש סיכוי גבוה שהנאשם ייגמל מהסם ומדובר לא רק באינטרס שלו אלא של החברה כולה ש"תקבל לשורותיה אזרח נורמטיבי, פרודוקטיבי, שומר חוק ונקי מסמים".

השופטת גם קיבלה את הטענה כי הרשעה עלולה לסכל את חלומו של הצעיר להפוך לשמאי מקרקעין.

השופטת סיכמה כי יש מקום לתת לנאשם "הזדמנות אמתית לחזור למוטב ולערוך שינוי בחייו" ולכן יש להסתפק בקביעה כי הוא ביצע את המיוחס לו בכתב האישום ולהורות על ביטול הרשעתו.

עם זאת, לדבריה, את גזר הדין המקל יש לאזן באמצעות הטלת צו שעות לתועלת הציבור בהיקף נרחב.

לפיכך גזרה השופטת על הנאשם עבודות שירות בהיקף של 500 שעות בתוספת קנס של 3,000 שקל, התחייבות על סך 10,000 שקל להימנע מביצוע עבירות סמים וצו מבחן לשנה. כמו כן ניתן צו להשמדת הסמים והכלים שנתפסו.  

לקריאת גזר הדין (באדיבות דוברות הסניגוריה הציבורית מחוז דרום):

חלק 1, חלק 2חלק 3

  • ב"כ המאשימה: עו"ד עמית חומרי
  • ב"כ הנאשם: עו"ד אושרית כהן ועו"ד חופית אדרי מטעם סניגוריה דרום 

עורכת דין יפעת כהן עוסקת בתחום הפלילי

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
על זיהום עדויות, ראיונות עדים, ומה שביניהם
עו"ד עמית בר טוב (צילום: סטודיו תומאס)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ