אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> גבר שטען לגניבת זרע אינו יכול לחייב את האישה לבצע הפלה

גבר שטען לגניבת זרע אינו יכול לחייב את האישה לבצע הפלה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 17/05/2009 12:13:00 | גרסת הדפסה

מה דעתכם - האם יש לפגוע בזכויות האשה בטענה כי "גנבה זרע"?

לפסק הדין בעניין ש.א נגד ס.מ

האם גבר יכול לכפות על אישה שהכניס להריון לבצע הפלה בטענה שההיריון הוא פרי של גניבת זרע ? בית המשפט לענייני משפחה בחיפה השיב בשלילה לשאלה זו, וקבע כי לא ניתן לכפות על אישה לבצע הפלה.

המבקש חייל בן 21 פגש את המשיבה, גרושה בת 26 ואם לשני ילדים, במקום עבודתה בדרך לבסיס הצבאי בו הוא משרת. לאחר שקיימו יחסי מין, הרתה המשיבה. לטענת המבקש, המשיבה השקתה אותו לשוכרה וטרם קיום היחסים טענה כי הינה נוטלת גלולות למניעת הריון. לטענתו, לאחר שנודע לו כי היא בהריון, התעניינו השניים בביצוע הפלה, אך המשיבה נמנעה מלפנות לוועדה להפסקת הריון, ולאחר זמן הודיעה כי ברצונה ללדת את העובר.

המבקש הגיש בקשה לבית המשפט לחייב את המשיבה לבצע הפלה, שכן לטענתו, ההיריון הוא פרי של גניבת זרע, תרמית והונאה, ויש בהריון כדי לגרום לו נזקים כלכליים, נזקים נפשיים ופגיעה בסיכויו להתחתן עקב גילו הצעיר.

המשיבה טענה, כי היא רוצה את הילד שיוולד, וכי לא ניתן לכפות עליה לבצע הפלה. לטענתה, מדובר בהריון לא מתוכנן, אך המבקש ידע על כך שאינה יכולה ליטול גלולות למניעת הריון.

השופטת אלה מירז קבעה, כי במקרה דנן מתנגשת זכות ההולדה השלילית של המבקש עם זכות ההולדה החיובית של האשה, וכי במקרה של חילוקי דעות בין האב לאם הרי שזכות ההולדה השלילית של הגבר אינה זוכה להגנה, ולא ניתן לממשה באמצעות צווי בתי משפט. זאת, בין השאר בשל היתרון של זכויות האשה, הנובע בעיקר מהיות העובר חלק מגופה, וההשפעות על בריאותה ושלמות גופה.

לעניין טענת האב לפיה לא ידע כי המשיבה אינה נוטלת גלולות למנעית הריון, הביאה השופטת את עמדת ד"ר כרמל שלו, לפיה אחריותו של הגבר לנקוט אמצעים למניעת ההיריון, אינה פחותה מזו של האשה.

השופטת ציינה, כי בהתאם לפסיקה, תובענות בעניין "גניבת זרע" דינן להתברר בבית משפט אזרחי, אך במקרה זה, כיוון שמדובר בתובענה מוקדמת וטרם זמנה, יש להורות על מחיקתה ולא להעבירה לבית המשפט האזרחי.

מעניין לציין בהקשר של טענה לגניבת זרע, כי לאחרונה בית המשפט לענייני משפחה בת"א חייב גבר לשלם מזונות לבנותיו שנולדו כתוצאה מיחסי מין שקיים מחוץ לנישואין, למרות טענתו כי האם גנבה את זרעו וכי הוא אב בעל כורחו.

באותו מקרה, קבע השופט פאול שטרק , כי אין לפטור את האב ממזונות הקטינות שכן אין הקטינות כבולות להתנהגות ההורים, כולל ההחלטה להביא ילדים לעולם.

לפסק הדין לפסק הדין בעניין ש.א נגד ס.מ

מה דעתכם - האם יש לפגוע בזכויות האשה בטענה כי "גנבה זרע"?

למדור: משפחה וירושה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ