אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> לא הוכנסו לפאב עקב מראם החיצוני- יפוצו ב- 15,000 ש"ח

לא הוכנסו לפאב עקב מראם החיצוני- יפוצו ב- 15,000 ש"ח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 28/07/2008 10:08:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין חזז תמיר נ' לילה טוב הפקות בע"מ

בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות קבע, כי הפאב "טרומן קפוטה" ברחובות הפלה שני צעירים בניגוד לחוק, כאשר לא אפשר להם להכנס לפאב, ולפיכך יפצה אותם בסך של 15,000 ש"ח.

לטענת התובעים, ביום חמישי ה- 3.1.2008, הם התקשרו לפאב "טרומן קפוטה" שבבעלות הנתבעת, לילה טוב הפקות בע"מ, לצורך הזמנת מקום ישיבה לאותו הערב, אולם נאמר להם על ידי איש יחסי הציבור שיש מקומות עמידה וישיבה ליד הבר, ושלמקום כזה אין צורך בהזמנה מראש.

התובעים טענו, כי באותו לילה בשעה 22.15 הם הגיעו לפאב ונשאלו על ידי המארחת אם יש בידיהם הזמנות. התובעים סיפרו למארחת על השיחה שלהם עם איש יחסי הציבור, אך זו סירבה ליתן להם להיכנס. התובעים טענו, כי בכל זמן השיחה נכנסו אל הפאב קבוצות שונות של אנשים, מבלי שהתבקשו להציג הזמנה או מבלי לבדוק את הימצאותם ברשימות המוזמנים.

לטענת התובעים, הם הופלו לרעה על רקע מראם ומוצאם, וזאת בניגוד לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים. התובעים הגישו את התביעה על סך של 15,000 ש"ח.

הפאב הכחיש את טענות התובעים, וטען מנגד כי מדיניותו היא, כי ניתן להזמין מקומות מראש אך אז על המזמינים להגיע בשעה הנקובה שאם לא כן לא תורשה כניסתם באותו ערב. במצב בו נותרים מקומות פנויים, הפאב נותן עדיפות ללקוחות קבועים, והסירוב להכניס את התובעים לא נבע מטעמי אפליה.

כאב אמיתי ועלבון

השופט רפי ארניה קבל את התביעה, וקבע כי הוא נותן אמון מלא בגרסתם של התובעים.

השופט ציין, כי: "עדותו של התובע ניתנה מדם ליבו, מתוך כאב אמיתי ועלבון צורב אשר באו מנבכי נפשו ועמקי נשמתו", וכי פירוט השיחה בינו לבין המארחת ("מה אתה לא מבין? ככה בא לי. הם כן ואתם לא"), וחזותם של התובעים אינם מותירים מקום לכל ספק: התובעים לא הוכנסו לפאב עקב חזותם ומראם החיצוני.

נקבע, כי אין לקבל את הטענה כי ניתנה עדיפות בכניסה לפאב ללקוחות קבועים, שכן לא הוצגה בפני ביהמ"ש כל רשימה של חברי מועדון או לקוחות קבועים של הפאב, אשר יש להם עדיפות כלשהי בכניסה לפאב. זאת ועוד, המקום היה חצי ריק כאשר התובעים בקשו להכנס.

השופט הדגיש, כי ביהמ"ש לא יכשיר תופעה של מניעת כניסה תחת הסוואת האפליה במעטה של "מדיניות מועדון" או "רשימת מוזמנים" או "מסיבה פרטית" או "עדיפות ללקוחות קבועים".

נפסק, כי הפאב יפצה את התובעים בסך של 7500 ש"ח לכל אחד (וביחד 15,000 ש"ח), וכן ישלם להם הוצאות משפט בסך של 1000 ש"ח ואגרת בימ"ש בסך של 150 ש"ח.

לפסק הדין בעניין חזז תמיר נ' לילה טוב הפקות בע"מ

למדור נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ