חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006

חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 1
1. מטרת החוק
מטרתו של חוק זה לקבוע כללים אחידים לענין הגשה וניהול של תובענות ייצוגיות, לשם שיפור ההגנה על זכויות, ובכך לקדם בפרט את אלה:
(1) מימוש זכות הגישה לבית המשפט, לרבות לסוגי אוכלוסיה המתקשים לפנות לבית המשפט כיחידים;
(2) אכיפת הדין והרתעה מפני הפרתו;
(3) מתן סעד הולם לנפגעים מהפרת הדין;
(4) ניהול יעיל, הוגן וממצה של תביעות.
2. הגדרות
בחוק זה -
"ארגון" - תאגיד, למעט תאגיד שהוקם על פי דין, או הקדש, הקיים ופועל באופן סדיר וממשי במשך שנה לפחות לקידום מטרה ציבורית, אחת או יותר, ושנכסיו והכנסותיו משמשים להשגת המטרות הציבוריות בלבד, ובלבד שפעילותו אינה מטעם מפלגה או גוף פוליטי אחר או בזיקה למפלגה או לגוף כאמור או לשם קידום מטרותיהם;
"בא כוח מייצג" - עורך דין, המייצג מבקש או תובע מייצג, בבקשה לאישור או בתובענה ייצוגית, לפי הענין;
"בורסה" - בורסה בישראל כהגדרתה בחוק החברות;
"בית משפט" - לרבות בית דין לעבודה;
"בקשה לאישור" - כמשמעותה בסעיף 5;
"הפנקס" - כמשמעותו בסעיף 28;
"חוק בתי משפט לענינים מינהליים" - חוק בתי משפט לענינים מינהליים, התש"ס-2000;
"חוק הגנת הצרכן" - חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981;
"חוק ההגבלים העסקיים" - חוק ההגבלים העסקיים, התשמ"ח-1988;
"חוק החברות" - חוק החברות, התשנ"ט-1999;
"חוק הפיקוח על הביטוח" - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981; התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
לצפייה הורד קובץ לרכישה הזדהה

חזרה לתוצאות חיפוש >>