האם גידופים במהלך ישיבת גישור ייחשבו ללשון הרע?
מאת:
גיורא אלוני, עו"ד |
:
א. המסגרת לדיון
לא אחת אנו המגשרים מוצאים עצמנו במצב בו במהלך ישיבת הגישור מתלהטות הרוחות של בעלי הדין, הטונים מתגברים ולא רק הקולות מרקיעים אלא גם הבליסטראות המילוליות המוטחות בין המגושרים שכוללות לא פעם קללות, גידופים וכינויי גנאי.
אם אנו, המגשרים, מצליחים להכיל את האירוע ולשמר את המומנטום של ההליך הגישורי, הרי שמהבחינה המקצועית לא יהיה בכך יותר ממה שאנו מכנים "שחרור קיטור", שיכול אף לשמש כזרז למטרות ההליך.
במסגרת מאמר זה אנו שואלים: אבלמה יקרהאם אחד המגושרים ראה בדברים שהוטחובו השפלה, ביזיון ופגיעה, שהם בניגודלס' 1 :חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965?
וזו לשון הסעיף: