אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> 012 סמייל התעקשה לתבוע לקוחה, והפסידה

012 סמייל התעקשה לתבוע לקוחה, והפסידה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 26/06/2013 15:10:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין, שפורסמה גם ב-

לפסק הדין בעניין 012 סמייל טלקום בע"מ נ' סקרדנוב ואח'

לקוחה של 012 סמייל סירבה לשלם חשבון של אלפי שקלים בגין שיחות לחו"ל, בטענה שלא ביצעה אותן, וככל הנראה מדובר בגניבת שיחות. למרות שהנסיבות הראו שהצדק עם הלקוחה, סירבה החברה לערוך בירור נאות, ותבעה. ביהמ"ש דחה את התביעה וחייב אותה בהוצאות.

בחודש יולי 2010 הצטרפה לקוחה ותיקה של 012 סמייל למבצע מוזל של שיחות לחו"ל, באמצעותו נהגה להתקשר מדי פעם לאוקראינה.

למרות שביצעה בממוצע שלוש שיחות בחודש, וחשבונותיה היו נמוכים, היא נדהמה לגלות שהחברה דרשה ממנה לשלם חשבון של 9,851 שקלים, עבור שלושה חודשים.

הלקוחה ובן-זוגה ניגשו לברר את הסוגיה מול החברה. הבירור העלה, כי בוצעו עשרות שיחות דרך חברת 014, שלא דרך המבצע המוזל, ממספר שונה מזה שממנו נהגה הלקוחה להתקשר. הלקוחה טענה, כי ככל הנראה מישהו 'עלה' על קו שברשותה וגנב ממנו שיחות.

החברה לא שעתה לטענות הלקוחה, והגישה נגדה תביעה לתשלום החוב לבית משפט השלום בחיפה.

012 סמייל הוסיפה, כי נציגתה אף ביצעה שיחת טלפון למספר היעד באוקראינה, וענה לה גבר דובר עברית שטען שהוא מכיר את הנתבעת. לדבריה, ככל נראה, מי שערך את השיחות הוא בן-זוגה.

הנתבעת, לעומת זאת, העידה, כי גם היא עשתה בדיקה למספר האוקראיני, ולה ענה גבר דובר רוסית שאינו מוכר לה. היא חזרה על טענתה, כי לא היא ביצעה את שיחות הטלפון וכי אלו נגנבו. עוד טענה, כי השיחות בוצעו למספר שהיא כלל לא מכירה ואינו תואם את המספר שהיא נוהגת להתקשר אליו בדרך-כלל.

ההיגיון תומך בגרסת הלקוחה

השופטת נסרין עדוי, שהאמינה לעדותה המהימנה של הנתבעת, דחתה את התביעה. לדבריה, גרסת הנתבעת היא הגרסה ההגיונית במקרה זה.

לא הגיוני, שמי שעשתה עסקה שמזכה אותה בתעריף מוזל, תתקשר בתעריף יקר, דרך חברה אחרת, קבעה השופטת. לא הגיוני, הוסיפה, כי הנתבעת, שהקפידה לשלם את חשבונותיה, תתעקש כעת 'סתם כך' שלא לשלמם. עוד לא הגיוני, שלאורך שנים עמדו חשבונותיה של הנתבעת על עשרות שקלים, ולפתע הם קפצו לסדר גודל של אלפי שקלים.

כמו כן, נפסק כי מדובר באישה עובדת, שלא נמצאת במרבית שעות היום בבית, לכן לא סביר שביצעה עשרות שיחות ביום כשהייתה בעבודה.

באשר לבדיקה שביצעה נציגת התובעת, תמהה השופטת, מדוע לא הובאה הנציגה לעדות, ויתרה מכך, מדוע לא פעלה לזימון הגבר שענה לה? ואם שיערה התובעת, שבן זוגה של הנתבעת אחראי לביצוע השיחות, לא ברור למה לא זימנה אותו לעדות, וזה עלה להעיד רק ביוזמת בית המשפט.

בנסיבות אלה, קבעה השופטת, כי התובעת לא ערכה בירור מספיק של טענותיה ההגיוניות של הלקוחה, ובכך כשלה מלהוכיח את תקינות חשבונותיה. התביעה נדחתה כאמור, והתובעת חויבה בהוצאות של 2,000 שקל.

לפסק הדין בעניין 012 סמייל טלקום בע"מ נ' סקרדנוב ואח'

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ