אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> תפנית בגישת ביה"ד לעבודה בנושא חופש העיסוק

תפנית בגישת ביה"ד לעבודה בנושא חופש העיסוק

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 02/06/2002 19:21:00 | גרסת הדפסה

בית הדין לעבודה הציג באחרונה תפנית בגישתו בנושא חופש העיסוק, כפי שהתגלתה בהחלטתו של שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופט שמואל טננבאום.

המשיבים, מוטי אביב, וחן מורגנשטרן היו עובדים בכירים בחברת גירית ומופקדים על ההפצה של מוצרי קרונה וספקים אחרים. במסגרת תפקידם, נחשפו השניים לכל סודותיה וקשרי המסחר של חברת גירית. בחוזה העבודה, עליו חתמו העובדים הייתה התחייבות מפורשת לשמור על סודות גירית ולהימנע מלהשתמש בקשרי ספקים ולקוחות של גירית, במשך תקופה של שנה לפחות.

בשנת 2001, העלו העובדים דרישה לתוספת שכר והחלו לפעול להקמת חברה חדשה אשר תפיץ את מוצרי קרונה. לאחר שדרישותיהם אלה לא נענו, נעלמו העובדים מעבודתם למספר שבועות ובעקבות זאת פוטרו.

לאחר פיטוריהם פנו אביב ומורגנשטרן לקרונה וללקוחות גירית והציעו להם לסחור במוצרי קרונה, וזאת למרות ההגבלה החוזית.

גירית פנתה, על ידי עו"ה"ד חיים ברנזון וגיל אגמון, בבקשה דחופה לצווי מניעה להגבלת הספקים והלקוחות שלה ולמניעת גזל הסוכנות.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, דחה את טענות העובדים אשר הסתמכו על הלכת צ'ק פוינט וסער וקבע כי לכאורה העובדים הבכירים לשעבר ניסו לפגוע בסודות מסחריים ובקשרי ספקים ולקוחות של גירית המהווים אינטרס לגיטימי של המעביד, הראוי להגנה.

בית הדין הדגיש שלושה נימוקים שהניעו אותו ליתן את הצו הזמני המבוקש וביניהם העובדה שלא התבקשה הגבלה על עיסוק העובדים בתחום מקצועם, התמחותם וניסיונם - אלא רק הגבלתם בקשרי מסחר עם לקוחות וספקים של גירית, על פי החוזה.

עוד קבע בית הדין כי לעובדה שהעובדים מבקשים להשתמש בידע כדי להקים בעצמם עסק מתחרה, ולא על מנת לעבוד כשכירים אצל מעביד מתחרה ישנה חשיבות. בית הדין הדגיש גם את העובדה שהעובדים הפרו את חובת תום הלב כלפי גירית עוד בהיותם עובדים, בעקבות מעורבותם הבלתי הוגנת להקמת חברה חדשה.

יחד עם זאת קבע בית הדין כי תקופת ההגבלה תהיה לחצי שנה בלבד. בית הדין חייב את גירית במתן ערבות של 100,000 שקל וחייב את העובדים בתשלום 3000 שקל הוצאות משפט.

למדור דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
״המשרד טיפל בלקוחות כשעוד היו מכונות כתיבה״
עו״ד יעקב לנגה (צילום: אירנה רובין)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ