אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תעלומה ברמב"ם: רגלה של מטופלת במצב של צמח נשברה

תעלומה ברמב"ם: רגלה של מטופלת במצב של צמח נשברה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 16/08/2018 19:32:00 | גרסת הדפסה

עורך דין רשלנות רפואית, תעלומה ברמב"ם: רגלה של מטופלת במצב של צמח נשברהאילוסטרציה חיצונית: Marcelo Leal, www.unsplash.com

בתביעה שהוגשה נגד ביה"ח שבו הייתה מאושפזת נטען כי הוא התרשל בכך שלא העניק לחולה טיפול בסטנדרט רפואי ראוי וגרם לה נזקים.

לבית משפט השלום בקריות הוגשה לאחרונה תביעה שבה טענה החולה (75) באמצעות באת כוחה –  עורכת הדין שרית ברננקה-שורץ – כי בית החולים "רמב"ם" בחיפה חרג מסטנדרט הזהירות בו הוא מחויב במהלך הטיפול בה, עת שגרם לה לשבר ולנפיחות בירך ימין. בתביעה המוערכת במאות אלפי שקלים נטען בין היתר כי בית החולים הסתיר במשך תקופה את התרחשות האירוע מבני משפחתה של החולה, ועד היום לא סיפק להם הסבר כיצד אירע האירוע, מדוע לא דווח להם עליו מידית ולמה גם לאחריו לא ניתן לחולה טיפול הולם.

התובעת מצויה במצב של "צמח" מזה למעלה מ-20 שנה כתוצאה מתאונת עבודה שבה נגרמה לה פגיעה מוחית חמורה. לנוכח מצבה הרפואי מונו בעלה ובנה כאפוטרופסים האמונים על ענייניה. ביוני 2017 היא אושפזה בבית החולים רמב"ם בשל קוצר נשימה ושיעול, ואובחנה כסובלת מדלקת ריאות.

כעבור כשבוע, בעת שבני משפחתה הגיעו לבקרה בבית החולים הם הבחינו בנפיחות בעינה וברגלה הימנית של התובעת. יומיים מאוחר יותר, משהנפיחות ברגל לא ירדה, פנו בני המשפחה לצוות הרפואי ושאלו לפשר העניין.

על פי הנטען בכתב התביעה, רק לאחר פניית המשפחה נערך באותו יום בבית החולים דו"ח סיעודי בעניינה של התובעת. בדו"ח צוין כי "לחולה דפורמציה באזור ירך ימין - דווח לרופא תורן. הוזמן יעוץ של אורתופד", ובהמשך מוזכרת "פקקת ברגל ימין נפיחות ניכרת". חרף האמור, בית החולים לא בדק את רגלה הימנית.

רק כעבור יומיים נוספים שבהם חזרו והפנו את תשומת לב הרופאים לרגלה של המטופלת, נערך לבסוף לתובעת צילום שהדגים שבר בירך ימין וחייב לגבס את הרגל.

עוד נטען בכתב התביעה, כי בית החולים הודה שהשבר נגרם במהלך אשפוזה של התובעת. תחקור שבוצע ברמב"ם העלה כי השבר נוצר ככל הנראה במהלך מתן טיפול סיעודי שנתן בית החולים לחולה (שינוי תנוחת הגוף). למרות זאת כאמור, האירוע עצמו, מעולם לא דווח לבני משפחתה.

העובדים אחראיים

בתביעה צוין כי מפאת מצבה של התובעת לא ניתן לדעת מה הנסיבות שגרמו לתאונה ולתוצאותיה, אך אין ספק שהנזק נגרם לה על ידי בית החולים - שעובדיו שהיו בעלי השליטה והאחראיים על הטיפול בה. טיפול מקצועי, מיומן וראוי, נטען, צריך היה למנוע את התרחשות התאונה.

בסוגיית הנזק נטען שהשבר ברגלה של התובעת לא התאחה עד היום, וכי התובעת עדיין סובלת מכאבים קשים המתבטאים בין היתר בעוויתות בפנים, כיחלון ובהאצת נשימה.

לתביעה צורפה חוות דעתו של אורתופד שקבע כי לתובעת נותרו בגין האירוע 50% נכות עקב חוסר איחוי של עצם הירך, ונכות נוספת בשיעור של 30% בשל נפיחות קבועה של הרגל.

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה:

"כתב התביעה התקבל בבית החולים והתיק מתנהל בבית המשפט. בית החולים פעל במקצועיות ובהתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת בנסיבות העניין".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

חחח..

חולה במצב צמח ממושך - רגישות למחלות ובעיות שונות נזק אפס
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
2.9 מיליון שקל להורים שבנם נולד גמד
תמונה חיצונית: photo by Phalinn Ooi from morguefile

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ