אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> תהפוכות במשפט ההסטוריון שנתבע על הוצאת דיבה

תהפוכות במשפט ההסטוריון שנתבע על הוצאת דיבה

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 21/12/2000 15:40:00 | גרסת הדפסה

תהפוכות התחוללו היום, במשפטו של ההסטוריון תדי כץ, שבמסגרת עבודת המסטר שלו באוניברסיטת חיפה, כתב כי חטיבת אלכסנדרוני, ביצעה במלחמת העצמאות טבח בערביי הכפר טנטורה, והרגה שם למעלה מ- 300 איש. עמותת חטיבת אלכסנדרוני, באמצעות עו"ד גיורא ארדינסט, תבעה את כץ למשפט בגין הוצאת דיבה על החטיבה.

הבוקר כשהחל הדיון, התברר שכץ חתם אתמול על הסכם פשרה עם התובעים, לפיו מתחייב כץ לפרסם מודעת התנצלות על מה שכתב, בעיתונים מעריב והארץ - כץ הודיע על כך בביהמ"ש. השופטת ד"ר דרורה פלפל, נתנה להסכם זה תוקף של פסק דין. מיד לאחר מכן, קם סניגורו של כץ עו"ד אביגדור פלדמן, וביקש להיוועץ בלקוחו פלדמן, שאתמול הגיש בקשה לשחררו מתפקיד סניגורו של כץ, ביקש אחרי דקות מספר של התייעצות, לאפשר לכץ לחזור בו מהודעתו שנתנה הבוקר.

כץ, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, ביקש לבטל את הסכם הפשרה, וטען כי הוא נחתם, כאשר הוא (כץ), היה תחת לחץ של מכריו, וקרובי משפחתו, שטענו שהדיון מזיק לבריאותו. עו"ד ארדינסט המיצג את העמותה התנגד להודעתו החדשה של כץ, וטען שיש לקיים מה שהוסכם. עו"ד פלדמן, אמר שלפשרה זו לא תהיה כל משמעות, שכן אפילו אם יפרסם כץ את מה שנאמר, הרי שהוא אינו שלם עם כך, ולהתנצלות אין כל משמעות אף אם תפורסם.

עו"ד פרימן, בא כוח אוניברסיטת חיפה, שם כתב כץ את עדותו, סמך ידו על דברי עו"ד ארדינסט, וטען אף הוא, כי חזרה מההסכם ומפסק הדיון שנתקבל, צריך להיעשות בהתאם לכללים משפטיים.

ד"ר דרורה פלפל, תיתן היום אחה"צ את החלטה בתסבוכת שנוצרה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ